|

رشد ۴۶.۳ درصدی دارایی سیستم بانکی در شهریورماه

براساس جدول آماری منتشر شده میزان دارایی و بدهی سیستم بانکی در شهریورماه به ۹ هزار و ۱۷۴ هزار میلیارد تومان رسید.

رشد ۴۶.۳ درصدی دارایی سیستم بانکی در شهریورماه

دارایی سیستم بانکی در شهریورماه امسال به ۹ هزار و ۱۷۴ هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۶.۳ درصد رشد داشت.

بانک مرکزی با انتشار گزیده آمارهای اقتصادی تا پایان شهریورماه، خلاصه وضعیت میزان دارایی و بدهی سیستم بانکی در این دوره را نیز منتشر کرد.

براساس جدول آماری منتشر شده میزان دارایی و بدهی سیستم بانکی در شهریورماه به ۹ هزار و ۱۷۴ هزار میلیارد تومان رسید. میزان دارایی خارجی بانک‌ها نیز در این دوره ۲هزار و ۴۶ هزار میلیارد تومان و میزان بدهی بخش دولتی ۶۵۵ هزار میلیارد تومان بود.

بدهی بخش غیردولتی به سیستم بانکی در شهریورماه نیز برابر با ۲هزار و ۹۰۳ هزار میلیارد تومان گزارش شده است.

دارایی‌های سیستم بانکی در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶.۳ درصد و در مقایسه با اسفندماه ۹۹ نیز ۲۰.۹ درصد رشد داشت.

بدهی سیستم بانکی شامل نقدینگی، وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی، حساب سرمایه و بخش‌های دیگر است.

بدهی سیستم بانکی در بخش نقدینگی برابر با ۴ هزار و ۶۷ هزار میلیارد تومان است که ۸۱۶ میلیارد تومان آن پول و ۳هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان شبه پول است.

وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی بخش دیگری از بدهی سیستم بانک به حساب می‌آید که براساس جداول آماری بانک مرکزی میزان در شهریورماه برابر ۲۳۹ هزار میلیارد تومان است. میزان وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی نزد سیستم بانکی در شهریور امسال در مقایسه با شهریور سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها