|

وجود ۴۰۰ هزار خانه خالی در شهرهای جدید

یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: چیزی حدود ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰هزار خانه خالی در شهرهای جدید وجود دارد.

وجود ۴۰۰ هزار خانه خالی در شهرهای جدید

به گزارش ایلنا، مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش قیمت مسکن و اثرگذاری افزایش قیمت چند منطقه در شمال پایتخت بر تمام کلان‌شهر و کشوراظهار داشت: در طول هشت سال گذشته در بازار مسکن با رشد ۹۸۰ درصدی قیمت‌ها مواجه شدیم که حدود ۵۰۰ درصد آن فقط مربوط به ۲.۵ سال گذشته است.

وی با بیان اینکه موضوع بسیار مهم اثر‌گذایر قیمت مسکن در چند منطقه بر روی کل بازار مسکن است، ادامه داد: در بحث خانه‌های لوکس ما با یک زنجیره‌ای مواجه هستیم، وقتی راس این هرم در نقاط برخوردار و شمال شهر واقع است، در شرایطی که قیمت در این مناطق تا ۲۰۰ میلیون تومان در هر مار بالا می‌رود، قاعدتا قیمت ملکی در جنوب تهران هم از هر متر ۵میلیون تومان بود به ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان می‌رسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد : تنها راهکار این است که بازار مسکن از سوداگری خارج شود و باید سیاست‌های مالیاتی در حوزه مسکن را به اجرا برسانیم.

یوسفی با اشاره به خانه‌های خالی و ضرورت آن برای ورود این واحدها به چرخه مصرف اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که بخشی از آمار خانه‌های خالی به شهرهای جدید برمی‌گردد. در حال حاضر در اکثر شهرهای جدید با انبوهی از خانه‌های خالی مواجه هستیم چراکه در برخی از شهرهای جدید صرفا خانه‌سازی شده و زیرساخت های شهری ندارند.

وی تاکید کرد: در برخی از شهرهای جدید فقط خانه سازی شده و این شهرها به خوابگاه تبدیل شده‌اند. برای مثال در اهواز پس از طی مسافت ۷۰ کیلومتر مردم به شهر رامین یا شیرین شهر می‌رسند در حالی که این گروه عمدتا از قشر ضعیف جامعه و از دهک‌های کم درآمد هستند و این هزینه حمل و نقل سهم زیادی از درآمد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد. این افراد با حداقل درآمد نمی‌توانند هزینه های سنگین تردد از شهرهای جدید به شهرهای اطراف را بپردازند.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره سهم شهرهای جدید از خانه های خالی گفت:چیزی حدود ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰هزار خانه خالی در شهرهای جدید وجود دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها