|

سیدمسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه:

تورم در سال 1401 مهار می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: گزارش اخیر مرکز آمار نشان می‌دهد نرخ تورم کاهش پیدا کرده و با ادامه و تکمیل همین روند در سال آینده تورم مهار خواهد شد.

تورم در سال 1401 مهار می‌شود

سیدمسعود میرکاظمی در نشست صمیمی با اعضاء شورای فرماندهی بسیج سازمان برنامه و بودجه ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج شجره طیبه است که برکات فراوانی برای کشور داشته است.

وی با اشاره به تاریخچه پیدایش بسیج گفت: برای تشکیل بسیج در اوایل اتقلاب سختی‌های زیادی کشیده شده است، اما امروز بسیج یک تشکل مردم نهاد گسترده‌ای در کشور شده که بدنه اصلی آن را مردم تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید به اینکه کارهای تخصصی با نگاه بسیجی صورت گیرد؛ اظهار داشت: بسیج به مجموعه‌ای تبدیل شده که هر جا ضرورتی وجود داشته باشد حضور پیدا می‌کند. در سیل، در جنگ، در واکسیناسیون در واقع در همه جا کمک انقلاب و کشور است.

دکتر میرکاظمی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور به نقش بی بدیل بسیج در کمک به حل این مشکلات پرداخت و گفت: آن چه که در سازمان برنامه و بودجه خصوصاً از سوی برادران و خواهران بسیجی باید دنبال شود روحیه و مطالبه تغییر است. زیرا تغییر ریل اقتصادی یک ضرورت است و روحیه تغییر و مطالبه تغییر منجر به بهره وری بالا و استفاده موثر از منابع خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه به هیچ وجه سرنوشت اقتصادی کشور به اراده بیگانگان گره زده نخواهد شد؛ افزود: مذاکره مسیر خود را طی می‌کند، اما ایران کشور فقیری نیست که معطل کشورهای دیگر باشد.

وی با بیان اینکه لازم است سیاست‌ها اصلاح و مسیر درستی اتخاذ شود اظهار داشت: بسیج می‌تواند در فرهنگسازی و ترویج روحیه انقلابی کمک بزرگی به کشور کند.

وی افزود: بی ارادگی، کشور را دچار مشکل می‌کند، اما اراده انقلابی و روحیه ما می‌تواند تغییر لازم را ایجاد کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مشکلات اقتصادی به ارث رسیده به دولت سیزدهم به تشریح اقدامات انجام شده برای حل این مشکلات پرداخت و گفت: مشکل امروز مردم معیشت، وضعیت کسب و کار، درآمد خانوار و تورم است. وظیفه سازمان برنامه و بودجه هدف گیری همین شاخص‌ها و حل مشکلات است و در سه ماهی که دولت سیزدهم مستقر شده است ثبات اقتصادی در سازمان برنامه و بودجه هدفگیری شده تا اعتماد به اقتصاد برگردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در ۳ ماه گذشته خلق پولی صورت نگرفته است و گزارش اخیر مرکز آمار نشان می‌دهد نرخ تورم کاهش پیدا کرده و با ادامه و تکمیل همین روند در سال آینده تورم مهار خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با انتقاد از میراث به جا مانده از فروش اوراق دولتی در دولت قبل اظهار داشت: سال ۹۶ فضا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور خیلی بهتر از الان بود. با این وجود فعالیت برای افزایش درآمد و مدیریت بر هزینه‌ها ادامه خواهد داشت و با کمک خدا حتما به نتیجه مطلوب می‌رسیم. اگر به جای کدخدا به خدا اتکا شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

دکتر میرکاظمی وظیفه سازمان برنامه وبودجه را اصلاح ساختار بودجه دانست و گفت؛ سازمان برنامه و بودجه نقش اصلی در تغییرات را بر عهده دارد به شرطی که درگیر مسائل حاشیه‌ای نشود و بقیه سازمان‌ها را برای این تغییرات بسیج کند.

وی نقش بسیج در تغییر ریل اقتصادی را مهم دانست و گفت: بسیج همانطور که در همه مسائل جلودار است در بستر سازی و فرهنگسازی برای تغییرات جلودار باشد تا بتوانیم نتیجه بگیریم.

معاون رئیس جمهور به اهمیت اقناع سازی برای دستیابی به اصلاحات ساختاری اشاره کرد و گفت: جلسات منظمی جهت هم اندیشی و هم افزایی با نمایندگان مجلس، کمیسیون‌های مجلس و وزرا تشکیل شده و مسیر اقناع سازی جهت تغییر ریل اقتصادی ادامه خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها