|

ممنوعیت ورود گردشگر از کشورهای هم‌مرز از امروز

سخنگوی گمرک ایران گفت: ورود اتباع خارجی به ایران از امروز چهارم دی ماه به مدت ۱۵ روز محدود می‌شود.

ممنوعیت ورود گردشگر از کشورهای هم‌مرز از امروز

سخنگوی گمرک اعلام کرد: به دلیل محدودیت‌های کرونایی از چهارم دی به مدت ۱۵ روز ورود گردشگر از کشورهای هم مرز به ایران ممنوع شده است.

روح الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اعلام وزارت کشور به استانداری‌های مرز و ابلاغ استانداری‌ها به سازمان‌های مرتبط در امور واردات و صادرات کالا و جابجایی مسافر در مرزها، ورود اتباع خارجی به ایران از امروز چهارم دی ماه به مدت ۱۵ روز محدود می‌شود.

وی گفت: طی این مدت ورود مسافران با ویزای گردشگری کاملاً ممنوع و برای هفت مورد ورود هم استثنا در نظر گرفته شده است که به شرح زیر است:

اول - دارندگان پروانه‌های اقامت معتبر جمهوری اسلامی ایران
دوم - دارندگان روادید تحصیلی اعم از طلاب و دانشجویان خارجی
سوم - دارندگان روادید ورود بازرگانان و تجار
چهارم - دارندگان روادید با حق کار
پنجم- دارندگان روادید درمانی و گردشگری سلامت
ششم - دارندگان روادید سرمایه‌گذاری
هفتم - دارندگان مهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه

وی تاکید کرد: در محدودیت‌های ورود اتباع خارجی که از امروز اجرایی شده به غیر از کشورهای هم مرز، چند کشور آفریقایی و اروپایی از جمله انگلستان هم وجود دارد.

سخنگوی گمرک ایران گفت: اخباری در کشور ترکیه منتشر شده مبنی بر این که ایران از چهارم دی برای جلوگیری از مسافرت ایرانیان به ترکیه برای کریسمس این محدودیت‌ها را در نظر گرفته، اما با توجه به وضعیت کرونایی که در دنیا وجود دارد قطعاً این اخبار کذب است و محدودیت‌های ایجاد شده فقط برای جلوگیری از ورود ویروس اُمیکرون به داخل کشور در نظر گرفته شده است.

لطیفی ادامه داد: مرزهای تجاری کشور همچنان باز هستند که نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی در مرزها مستقر بوده و برای ورود موارد استثنا افراد باید تست پی سی آر داشته و کارت واکسیناسیون خود را هم همراه خود داشته باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها