|

افزایش ۲۲۰ میلیون مترمکعبی حجم آب دریاچه نسبت به 10 روز گذشته

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: هرچند با آغاز فصل بارش‌ها تراز دریاچه ارومیه نیز افزایش خواهد یافت، ولی هم اکنون حجم آب دریاچه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش یافته است.

افزایش ۲۲۰ میلیون مترمکعبی حجم آب دریاچه نسبت به 10 روز گذشته

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه در مقایسه با ۱۰ روز گذشته، ۲۲۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

یاسر رهبردین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: هرچند با آغاز فصل بارش‌ها تراز دریاچه ارومیه نیز افزایش خواهد یافت، ولی هم اکنون حجم آب دریاچه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش یافته است.

او ادامه داد: تراز آب دریاچه ارومیه در حال حاضر به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۶۳ سانتی‌متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده که این مقدار ۶۱ سانتی متر کمتر از تراز دریاچه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش یک هزار و ۳۵۴ کیلومتری وسعت دریاچه ارومیه نیز، اظهار داشت: هم اکنون وسعت این نگین آبی آذربایجان به ۲ هزار و ۷۸ کیلومتر مربع کاهش یافته و این در حالی است سال گذشته همین موقع این وسعت بالای سه هزار و ۴۳۲ کیلومترمربع ثبت شده بود.

رهبردین بیان کرد: البته وسعت دریاچه ارومیه نیز در مقایسه با یک ماه گذشته حدود ۳۰۱ کیلومتر مربع افزایش داشته است.

طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه در آستانه بهره برداری است که نقش بسزایی در احیای آن ایفا خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها