|

احضار مدیران ایران خودرو و سایپا به سازمان بازرسی

مدیران ایران‌خودرو و سایپا به دلیل روند کُند در کاهش خودروهای ناقص موجود در پارکینگ‌ها که مصداق احتکار منجر به اخلال در رقابت است، تفهیم اتهام شدند و دفاعیات آن‌ها هم شنیده شد.

احضار مدیران ایران خودرو و سایپا به سازمان بازرسی
به گزارش میزان، اخذ دفاع سازمان بازرسی از مدیران ایران خودرو و سایپا، به دلیل عدم اهتمام لازم در کاهش تعداد خودرو‌های ناقص موجود در کف کارخانه صورت گرفت.
در پی نشست‌های تخصصی و بازدید‌های میدانی سازمان بازرسی از گروه‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا و قطعه سازان به منظور پایش روند تجاری سازی و تکمیل خودرو‌های ناقص، با مورد توجه قرار دادن اسناد و مدارک مثبته، هشدار مقتضی به منظور ارائه برنامه زمانبندی و ضرورت کاهش خودرو‌های مذکور برای کاهش التهاب بازار خودرو به وزارت صمت و خودروسازان داده شد.
بنابراین گزارش، به واسطه عدم اقدام متناظر اجرایی با برنامه‌های مطرح از ناحیه خودروسازان، روند کُند کاهش خودرو‌های ناقص در پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا موجب آن گردید تا سازمان بازرسی کل کشور مستند به بند ۳ قسمت الف ماده ۴۵ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اقدام خودروسازان را از مصادیق احتکار منجر به اخلال در رقابت تلقی و با تفهیم اتهام به اعضای هیات مدیره خودروسازان مبادرت به استماع دفاعیات ایشان به منظور ادامه فرآیند‌های لازم به موجب آیین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان بازرسی نماید.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها