|

هنیه: همکاری مجدد تشکیلات خودگردان با اسرائیل مانع اصلی تحقق آشتی است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل را مانع اصلی در مسیر تحقق آشتی ملی خواند.

هنیه: همکاری مجدد تشکیلات خودگردان با اسرائیل مانع اصلی تحقق آشتی است

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی به مناسبت سی‌ و سومین سالگرد تأسیس این جنبش گفت: حماس از ابتدای تأسیس تا این لحظه طرفدار وحدت ملت فلسطین در داخل و خارج و خواهان آشتی و همکاری و پایان دادن به اختلافات بوده و خواهد بود.

هنیه درباره پرونده آشتی ملی فلسطین میان فتح و حماس اظهار کرد: با تمام توان به سمت تحقق آشتی با فتح پیش رفتیم اما متأسفانه هماهنگی امنیتی مجدد تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اشغالگر مانع بزرگی در مسیر تحقق آشتی ملی است.

وی افزود: حماس آماده ایجاد یک صحنه یکپارچه و متحد فلسطینی برای مقابله با طرح‌هایی است که به دنبال از بین بردن مسئله فلسطین هستند.

هنیه در ادامه تأکید کرد: حماس موفق شد تا مقاومت را با بهره گیری از تمامی راه‌ها و مکانیزم‌ها زنده کند و از طریق آن دژ مستحکمی را برای مقاومت امروز نوار غزه بنا کند. حماس همچنین موفق شد به مردم ثابت کند که بهترین راه مبارزه «مقاومت» است و این انتخاب ثمره‌های مثبتی را با خود به همراه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها