|

قیس سعید: تونس هرگز سقوط نخواهد کرد

رئیس جمهور تونس با تاکید بر اینکه ارتش این کشور قادر به مقابله با تشویش و تروریسم است، گفت: تمامی تلاش‌ها برای ضربه زدن به کشور از داخل و خارج ناکام خواهند ماند و خائنان جایی در کشور ندارند.

قیس سعید: تونس هرگز سقوط نخواهد کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، قیس سعید، رئیس جمهور تونس در نشست شورای عالی ارتش در کاخ قرطاج که ریاست آن را بر عهده داشت و به بررسی وضعیت کلی تونس ونقشی که نیروهای مسلح این کشور در این مرحله حساس ایفا می‌کنند، اختصاص داشت، اظهار کرد: تونس روزهای سخت و غم‌انگیزی را پشت سر می‌گذارد و چه بسا کشور چنین مرحله حساسی را به یاد نمی‌آورد اما به تمامی زنان و مردان تونسی اطمینان می‌دهم که نهادهای کشور به کار خود ادامه خواهند داد و ارتش قادر به مقابله با هر گونه تلاش مذبوحانه‌ای برای ایجاد تشویش و عملیات‌های تروریستی است.

رئیس جمهور تونس با اشاره به اعتراض‌های اخیر در برخی استان‌ها گفت: در مدت اخیر اتفاق‌های بسیاری پیش آمدند، این اتفاق‌ها سوال‌هایی را ایجاد می‌کنند که ما پاسخ آنها را می‌دانیم، برخی از این سوال‌ها عادی هستند اما برخی دیگر عامدانه بوده و با هدف ایجاد تشویق در نهادهای کشور مطرح می‌شوند.

قیس سعید افزود: هر کاری که انجام دهند و هر جنایتی که مرتکب شوند، کشور تونس هرگز سرنگون نخواهد شد، درست است که برخی افراد بی‌گناه قربانی می‌شوند و برخی اماکن عمومی تعطیل می‌شوند اما کشور تونس با بیشترین قدرت ادامه خواهد داد.

او در ادامه گفت: امروز جمع شدیم تا این پیام را به مردم تونس بدهیم که کشور با قهرمانان خود در نیروهای مسلح، نظامیان و نیروهای امنیتی هر گونه تلاشی برای ضربه زدن به آن از داخل و خارج را ناکام خواهد گذاشت و خائنان جایی در تونس ندارند. تاریخ ثابت خواهد کرد چه کسی میهن پرست است و چه کسی به این شبکه‌های جنایتکار پیوسته است.

همچنین رئیس جمهور تونس تاکید کرد: نهاد امنیتی و نظامی با تمامی این تلاش‌ها مقابله خواهد کرد و ترورهایی که وحوش و افراد پشت سر آنها انجام می‌دهند، هرگز آن را نخواهد ترساند.

او افزود: آنها که فکر می‌کنند تونس یک لقمه چرب و نرم است، در اشتباه هستند و هر کسی تصور کند می‌تواند کشور را نابود کند، دچار توهم شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها