|

علی‌اف در دیدار با آکار

مرکز نظارت روسی-ترکیه‌ای در قره باغ تشکیل خواهد شد

رئیس جمهوری آذربایجان امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که ظرف دو هفته آینده یک مرکز مشترک روسی-ترکیه‌ای برای نظارت بر آتش‌بس در قره باغ تشکیل خواهد شد.

مرکز نظارت روسی-ترکیه‌ای در قره باغ تشکیل خواهد شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در مراسم استقبال از یک هیئت نظامی ترکیه به ریاست خلوصی آکار، وزیر دفاع این کشور با اعلام تشکیل یک مرکز مشترک با ترکیه برای نظارت بر آتش‌بس در قره باغ اظهار کرد: جمهوری آذربایجان در این زمینه به تعهدات خود پایبند است. آذربایجان اکنون کار ساخت مرکزی واقع در منطقه آغدام را انجام می‌دهد و این مرکز کنترل ظرف ۱۰ روز آینده و یا نهایتا دو هفته آتی آماده خواهد بود.

رئیس جمهوری آذربایجان تاکید کرد که از آمادگی کامل ترکیه برای آغاز این فعالیت مطلع است.

علی‌اف افزود: هر چقدر مرکز نظارت فعالیت‌های خود را سریعتر آغاز کند، کارها به شکل بهتری پیش خواهند رفت چرا که با وجود اینکه نزدیک به دو ماه از اتمام جنگ می‌گذرد، تهدیدها هنوز وجود دارند.

او در ادامه گفت: هنوز تشکل‌های نظامی ارمنستان که نظارت بر آنها وجود ندارد و برخی از آنها نمی‌خواهند تسلیم شوند، در خاک ما فعالیت دارند، بنابراین برای از بین بردن این خطر و به طور کلی برای تضمین صلح و ثبات منطقه در آینده، قطعا به یک مرکز کنترل نیاز هست.

علی‌اف در پایان اطمینان داد که این مرکز روسی-ترکیه‌ای ماموریت خود را شرافتمندانه انجام خواهد داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها