|

حزب مرکل "آرمین لاشت" را به عنوان رهبر جدید انتخاب کرد

حزب حاکم اتحاد دموکراتیک مسیحی آلمان امروز (شنبه) "آرمین لاشت" را به عنوان رهبر جدید انتخاب کرد که آینده این حزب را شکل خواهد داد.

حزب مرکل "آرمین لاشت" را به عنوان رهبر جدید انتخاب کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه‌وله، انتخاب آرمین لاشت هشت ماه پیش از آن صورت گرفت که رای‌دهندگان آلمانی در انتخابات سراسری برای تعیین جانشین آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تصمیم‌گیری کنند.

آنگلا مرکل که این حزب راست‌میانه را از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ رهبری کرده بود، به طور علنی از هیچ یک از سه نامزد این پست ارشد حمایت نکرده بود.

در رای گیری امروز، «آرمین لاشت» ۵۹ ساله رئیس ایالت نورد راین وستفالن، فردریش مِرز ۶۵ ساله وکیل و سیاستمدار آلمانی و نوربرت روتگن ۵۶ ساله، وزیر پیشین محیط زیست آلمان رقابت کردند.

اتحاد دموکراتیک مسیحی آلمان در دور اول رای گیری امروز نتوانست رهبر خود را مشخص کند و بعد دور دوم با حضور آرمین لاشت و فردریش مرز برگزار شد. نوربرت راتگن، وزیر پیشین محیط زیست آلمان در دور اول حذف شد.

از نظر بسیاری، لاشت کاندیدایی است که راه خانم مرکل را ادامه خواهد داد. در مورد مسایل پناهندگی، سیاست او به سیاست خانم مرکل نزدیک است.

او پیشتر گفته بود به دلیل مشاهده "این همه خشونت و اینهمه خشم" در آلمانِ امروز، هدف اصلی‌اش "انسجام اجتماعی" خواهد بود.

آرمین لاشت، قبلا نماینده پارلمان آلمان (بوندستاگ) و بعد نماینده پارلمان اروپا شد. او کاتولیک با ایمانی است و از سال ۲۰۰۵، شخصیت مهمی در سیاست‌های منطقه نورد راین- وستفالن محسوب می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها