|

ترامپ در فکر تاسیس یک حزب سیاسی جدید است

در بحبوحه چالش‌های داخلی دونالد ترامپ با حزب جمهوری‌خواهش، این رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری درباره احتمال تشکیل یک حزب سیاسی جدید سخن گفته است.

ترامپ در فکر تاسیس یک حزب سیاسی جدید است

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال سه‌شنبه گزارش داد، دونالد ترامپ درباره این موضوع با دستیارانش صحبت کرده و گفته است که آن را "حزب میهن‌پرستی" می‌نامد.

براساس این گزارش، مشخص نیست که دونالد ترامپ درباره تاسیس یک حزب جدید تا چه حد مصمم باشد. وال استریت ژورنال تاکید کرد که بخش بزرگی از هواداران ترامپ تا پیش از آنکه او در سال ۲۰۱۶ نامزد ریاست جمهوری این حزب شود، چندان در حزب جمهوری‌خواه مشارکت نداشتند.

درباره اینکه آیا ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد می‌شود یا خیر گمانه‌زنی بسیاری وجود دارد. چنانچه او این اقدام را عملی کند، می‌تواند سایر نامزدهای جمهوری‌خواه قابل قبول را از پیگیری ریاست جمهوری کنار بگذارد. به لحاظ سنتی، احزاب سوم نتوانسته‌اند قدرت کافی برای به چالش کشیدن احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه به دست آورند.

چنین اقدامی با مخالفت شدید رهبری جمهوری‌خواهان مواجه می‌شود چون آن را به چشم برداشته شدن حمایت ترامپ از دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه می‌بینند.

از زمان شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، آینده او بعد از کاخ سفید در هاله‌ای از ابهام است. ماه نوامبر پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که متحدان ترامپ به دنبال خرید شبکه خبری محافظه‌کاری با نام نیوزمکس هستند تا با فاکس نیوز رقابت کند. با این حال مدیر اجرایی این شبکه گفت چنین بحثی در کار نبوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها