|

روسیه خواستار آشتی ملی در افغانستان شد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما از تمام نیروهای قومی و سیاسی در افغانستان می‌خواهیم که هر آنچه ممکن است را برای برای تکمیل روند آشتی ملی انجام دهند.

روسیه خواستار آشتی ملی در افغانستان شد

به گزارش تسنیم، وزارت خارجه روسیه با انتقاد از تشکیل شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان و هشدار برای مبارزه مسلحانه با طالبان، خواستار تکمیل روند آشتی ملی در این کشور شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به آخرین تحولات افغانستان گفت که برخی رهبران سابق افغانستان با ایجاد شورایی با عنوان «شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» برای مبارزه مسلحانه علیه طالبان شده‌اند.

وی با اظهار اینکه اعضای این شورا درحال حاضر خارج از افغانستان حضور دارند، افزود: ما از تمام نیروهای قومی و سیاسی در افغانستان می‌خواهیم که از اظهارات ستیزه‌جویانه خودداری کرده و هر آنچه ممکن است را برای برای تکمیل روند آشتی ملی انجام دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تظاهرات مردم افغانستان برای آزادسازی دارایی‌های این کشور توسط آمریکا افزود: تظاهرکنندگان از جامعه جهانی خواستند تا ذخایر دولتی افغانستان را آزاد کند. این درخواست از سوی چنین گروه بزرگی از معترضان خطاب به جامعه جهانی است که سال‌ها تلاش کرد تا مردم افغانستان را متقاعد کند که اوضاع تحت کنترل است، که آن‌ها می‌دانند کشور را به کجا می‌برند، که همه چیز درست خواهد شد و افغانستان به یک دموکراسی به سبک غربی تبدیل خواهد شد.

زاخارووا ادامه داد: امیدواریم این درخواست نادیده گرفته نشود و دارایی‌ها آزاد شود. با این اقدام استفاده از این دارایی‌ها برای فوری‌ترین نیازهای مردم، پرداخت دستمزد، حمایت از اقتصاد ملی و جلوگیری از یک فاجعه انسانی در افغانستان ممکن می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها