|

نامزد جمهوریخواهان بعد از ۱۲ سال فرماندار شد

بر اساس برآوردهای شبکه های تلویزیونی آمریکا، نامزد جمهوری خواه در انتخابات فرمانداری ویرجینیا موفق به شکست رقیب دموکرات خود، تری مک آولیف شده است.

نامزد جمهوریخواهان بعد از ۱۲ سال فرماندار شد

به گزارش یورونیوز، نخستین پیروزی جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات فرمانداری ویرجینیا طی ۱۲ سال گذشته رقم خورد.

بر اساس برآوردهای اکثر شبکه های تلویزیونی آمریکا، گلن یانکین نامزد جمهوری خواه در انتخابات فرمانداری ویرجینیا موفق به شکست رقیب دموکرات خود، تری مک آولیف شده است.

شمارش اولیه آرا از پیشتازی ۲ درصدی گلن یانکین، تاجر ۵۴ ساله و بدون تجربه سیاسی، در برابر تری مک آلیف ۶۴ ساله، فرماندار سابق ویرجینیا حکایت دارد.

گلن یانکین در کارزار انتخاباتی بیشتر بر روی مسائلی نظیر وضعیت اقتصادی مردم، آموزش و نحوه مهار کووید ۱۹ از جمله اجباری نبودن ماسک تمرکز داشت و نظرسنجی های پیشین هم برتری وی را پیش بینی کرده بودند. به این ترتیب او اولین جمهوریخواهی است که از سال ۲۰۰۹ به بعد به فرمانداری ویرجینیا می‌رسد.

وینسون سیرز از حزب جمهوریخواه هم برای قائم مقامی فرمانداری ویرجینیا انتخاب شد. خانم سیرز نخستین زن رنگین پوست آمریکاییست که برای احراز یک مقام دولتی در ایالت ویرجینیا انتخاب می شود.

بدین ترتیب جو بایدن و حزب دموکرات در انتخابات سوم نوامبرکه اولین آزمون انتخاباتی مهم آمریکا بود شکست خوردند.

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ جو بایدن با کسب بیش از ۵۴ درصد آرا، دونالد ترامپ را در این ایالت شکست داد که بهترین نتیجه دموکرات‌ها از زمان فرانکلین روزولت در ویرجینیاست. از سال ۲۰۰۸ و پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری همواره رنگ این ایالت آبی ( دموکرات) باقی مانده بود.

بسیاری از تحلیلگران انتخابات ویرجینیا را بعنوان نوعی همه پرسی از میزان رضایت مردم از عملکرد جو بایدن در آستانه یک سالگی حضور او در کاخ سفید تعبیر کرده‌اند.

جو بایدن که برای شرکت در نشست آب و هوایی به گلاسگو سفر کرده با اذعان به تنگاتنگ بودن رقابت بین تری مک اولیف دموکرات و گلن یانکین جمهوریخواه، بر پیروزی دموکرات‌ها تاکید کرده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها