|

ترامپ: برای نامزدی در انتخابات منتظر انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره هستم

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد، قبل از تصمیم‌گیری درباره نامزد شدن یا نشدن در انتخابات ۲۰۲۴ منتظر نتایج انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۲۲ کنگره آمریکا خواهد ماند.

ترامپ: برای نامزدی در انتخابات منتظر انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره هستم
به گزارش فارس، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضمن تاکید بر اینکه به نامزدی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری فکر می‌کند، درباره رقبای بالقوه جمهوری‌خواه خود اظهارنظر کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا در مصاحبه با یک رسانه جمهوری‌خواه درباره احتمال نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ و مسائل مرتبط با این انتخابات صحبت کرد.

ترامپ در گفتگو با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» اعلام کرد، قبل از تصمیم‌گیری درباره نامزد شدن یا نشدن در انتخابات ۲۰۲۴ منتظر نتایج انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۲۲ کنگره آمریکا خواهد ماند.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی درباره مصاحبه جدید رئیس‌جمهور سابق آمریکا نوشت: «از زمانی که در ژانویه سال جاری (۲۰۲۱) ترامپ ریاست جمهوری را ترک کرد، این سیاستمدار غیر بازنشسته به فعالیت خود در عرصه عمومی ادامه داده است، چندین تجمع بزرگ در سراسر کشور برگزار کرد، از نامزد‌های فرمانداری و دیگر سیاستمداران محافظه‌کار (جمهوری‌خواه) حمایت کرد و مکرر رای‌دهندگان را در مورد احتمال مسابقه برگشت (رقابت انتخاباتی با بایدن) در سال ۲۰۲۴ تحریک می‌کند».

ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرد، او «احتمالا» برای اعلام تصمیم خود برای نامزدی یا عدم نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تا مشخص شدن نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۲ صبر خواهد کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا تصریح کرد که او «قطعا به (نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری) فکر می‌کند و باید ببینیم که چه خواهد شد».

او به فاکس نیوز گفت: «رک و پوست کنده بگویم، من فکر می‌کنم بسیاری از مردم، از این تصمیم (حضور در انتخابات) بسیار خوشحال خواهند شد و احتمالا پس از (انتخابات) میان دوره‌ای (کنگره در سال ۲۰۲۲) این موضوع را اعلام خواهم کرد».

ترامپ در پاسخ به این سوال که حتما تصمیم خود بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای را اعلام خواهد کرد، اینطور جواب داد: «به این معنی نیست که این کار را خواهم کرد. احتمالا مناسب است، اما بسیاری از مردم منتظر هستند تا این تصمیم گرفته شود».

وی در این مصاحبه درباره رقبای احتمالی خود در درون حزب جمهوری‌خواه و همچنین احتمال انتخاب معاون خود اظهارنظر کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که نامزد‌های خوبی در درون حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حضور دارند «اما تقریبا همه آن‌ها گفتند که اگر من در انتخابات نامزد شوم، آن‌ها نامزد نخواهند شد».

این سیاستمدار ۷۵ ساله آمریکایی ادامه داد: «و این موضوع (عدم نامزدی دیگر نامزد‌های احتمالی حزب جمهوری‌خواه در صورت حضور ترامپ در انتخابات) خوب است در درجه اول به این دلیل که میزان بالایی از وفاداری و احترام را نشان می‌دهد».

فاکس نیوز از ترامپ درباره احتمال انتخاب «ران دسانتیس» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا به عنوان گزینه احتمالی خود به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا سوال کرد و نظر او را جویا شد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جواب به این سوال تاکید کرد که حزب جمهوری‌خواه «افراد بسیار خوب زیادی دارد. او (ران دسانتیس) مرد خوبی است البته ما افراد خوب زیادی داریم. او خوب بوده است».

نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا نشان می‌دهد که ران دسانتیس از حمایت گسترده جمهوری‌خواهان برخوردار است و بعد از ترامپ نفر دوم مورد توجه رای دهندگان این حزب برای انتخابات ۲۰۲۴ است.

شبکه فاکس نیوز در ادامه مصاحبه خود با ترامپ از او درباره «نیکی هیلی» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل سوال کرد و پرسید که آیا او را به عنوان معاون ریسات جمهوری خود در انتخابات ۲۰۲۴ انتخاب می‌کند؟

نیکی هیلی در دولت دونالد ترامپ به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل حضور داشت و بعد از مدتی تصمیم به استعفا گرفت.

ترامپ درباره هیلی گفت: «او گفت که اگر من (در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴) نامزد شوم، او نامزد نخواهد شد و من فکر می‌کنم این نشانه خوبی از احترام است. من با او خیلی خوب بودم و فکر می‌کردم که کارش را در سازمان ملل فوق العاده انجام داده بود، او عالی کار کرده بود».

وی البته ادامه داد، در حزب جمهوری‌خواه «افراد خوب بسیاری حضور دارند، افرادی که خوب هستند و برای این کار (معاونت ریاست جمهوری) عالی خواهند بود. باید بگویم که الان خیلی زود است که درباره این موضوع حرف بزنیم».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها