|

هشدار سازمان ملل درباره بحران انسانی در اتیوپی

سازمان ملل اعلام کرد: ۸۰ درصد از داروهای اساسی دیگر در تیگرای در دسترس نیستند و تشدید درگیری میان دولت اتیوپی و شورشی ها به بحران انسانی بدل شده است.

هشدار سازمان ملل درباره بحران انسانی در اتیوپی

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد، ریاض با نگرانی و توجه تحولات حوادث و درگیری ها را در اتیوپی پیگیری می‌کند و از همه طرف ها می‌خواهد درگیری و تمامی اقدامات نظامی را متوقف کرده و از غیرنظامیان حفاظت کنند.

این وزارتخانه همچنین خواستار بازگشت به گفتگو و پیدا کردن راه حل‌های مسالمت آمیز شد و از طرف‌های درگیر خواست به سازمان های امدادرسانی و انسانی اجازه دهند برای کمک به مردم وارد مناطق درگیر شوند.

درگیری در شمال اتیوپی از یک سال پیش و پس از آن آغاز شد که آدیس آبابا با ادعای حمله جبهه آزادسازی تیگرای به یگان های ارتش ملی، علیه این جبهه دست به حمله نظامی زد و بعد هم دایره جنگ گسترش یافت.

همچنین مسوولان سازمان ملل اعلام کردند، پزشکان تیگرای با کمبود داروهای اساسی مواجه هستند.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل اعلام کرد، بزرگترین بیمارستان مکله، پایتخت تیگرای دیگر قادر به درمان بیماران سرطانی نیست و داروهای درمان شیمیایی تمام شده است.

این نهاد اعلام کرد، ۸۰ درصد از داروهای اساسی دیگر در تیگرای در دسترس نیستند و تشدید درگیری میان دولت اتیوپی و شورشی ها به بحران انسانی بدل شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها