|

ممنوعیت ورود مسافر به پکن در آستانه بازی‌های المپیک 2022

بازی های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ از ۱۶ بهمن تا ۲ اسفند۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. بنابراین ورود مسافر یا کسانی که از مناطق و بنادر مرزی چین بازدید کرده اند به پکن ممنوع شده است.

ممنوعیت ورود مسافر به پکن در آستانه بازی‌های المپیک 2022

به گزارش ایرنا از پیپل دیلی، با نزدیک شدن به زمان آغاز المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، ورود مسافر یا کسانی که از مناطق و بنادر مرزی چین بازدید کرده اند به پکن ممنوع شده است.

افرادی که اخیراً به بنادر و ورودی های زمینی در مرزهای چین سفر کرده اند، باید از سفر به پایتخت چین اجتناب کنند، زیرا مقامات این کشور نگران خطر انتقال کووید ۱۹ از خارج به پکن، محل برگزاری رقابت های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ هستند.

بازی های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ از ۴ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ ( ۱۶ بهمن تا ۲ اسفند ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد و پس از آن بازی های پارالمپیک برگزار می شود.

شهرهای مرزی واقع در شمال چین از جمله مرز مشترک چین با مغولستان و روسیه، جزو مناطقی هستند که بیشترین آسیب را از شیوع مجدد ویروس کرونا در سه ماه گذشته دیده اند.

داده‌های کمیسیون ملی بهداشت چین نشان می دهد که سرزمین اصلی چین ۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را در روز شنبه ثبت کرده است که ۷۰ مورد مربوط به انتقال محلی و ۱۹ مورد از خارج از کشور است.

علاوه بر این، در شبانه روز گذشته ۲۵ مورد جدید بدون علامت ثبت شده است در حالی که ۵۳۲ بیمار بدون علامت همچنان تحت نظر پزشکی هستند.

موارد تایید شده در سرزمین اصلی چین اکنون در مجموع به ۹۸ هزار و ۲۶۳ نفر رسیده است از این تعداد چهار هزار و ۶۳۶ نفر در سال جاری مبتلا شده اند.

اگرچه تعداد مبتلایان به کرونا در چین نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است اما این کشور با اقدامات سختگیرانه در امتداد مرزهای بین المللی و سایر مناطق در معرض خطر، سیاست ریشه کن کردن این بیماری را در پیش گرفته است.

پکن دیلی هم در گزارشی نوشته است افرادی که قصد ورود به شهر را دارند باید مدرکی مبنی بر منفی بودن نتیجه آزمایش کووید در ۴۸ ساعت گذشته نشان دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها