|

حضور نتانیاهو برای پرونده فساد در دادگاه

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی برای شنیدن شهادت، مشاور سابق خود در پرونده موسوم به "۴۰۰۰" وارد دادگاه مرکزی قدس اشغالی شد.

حضور نتانیاهو برای پرونده فساد در دادگاه

منابع خبری از حضور نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در دادگاه مرکزی قدس برای شنیدن شهادت مشاور سابقش در پرونده اتهام او به فساد خبر دادند.

خبرگزاری آناتولی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو برای شنیدن شهادت "نیر حفتس"، مشاور سابق خود در پرونده موسوم به "۴۰۰۰" وارد دادگاه مرکزی قدس اشغالی شد.

طبق این گزارش، هنگام ورود نتانیاهو به دادگاه مرکزی قدس پسرش "آونر" و برخی از اعضای حزب لیکود او را همراهی کردند.

آناتولی همچنین گزارش داد که حضور نتانیاهو در دادگاه همراه با تظاهرات شماری از حامیان او در مقابل ساختمان این دادگاه در خیابان صلاح‌الدین در قدس شرقی صورت گرفت.

این سومین باری است که نتانیاهو از زمان آغاز روند محاکمه‌اش به اتهام رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت، خود شخصا در دادگاه حاضر می‌شود.

منابع همچنین از ورود نیر حفتس به دادگاه مرکزی قدس خبر دادند.

در این مرحله، شنیدن اظهارات شاهدان در پرونده ۴۰۰۰ آغاز شده است که در آن، نتانیاهو به دریافت رشوه از صاحب دو شرکت ارتباطات بیزک و پایگاه واللا، یعنی "شائول الوویچ" و همسرش "ایریس" متهم است.

طبق کیفرخواست، این زن و شوهر تلاش کرده‌اند تا مسائلی مثبت از نتانیاهو منتشر کرده و مانع از انتشار نکات منفی درمورد وی شوند. در مقابل نیز نتانیاهو به الوویچ تسهیلاتی برای برنده شدن در مناقصه شرکت بیزک داده که سود آن صدها میلیون برآورد می‌شود. عنوان این اتهام، رشوه و کلاه برداری و خیانت در امانت است.

جلسه نخست محاکمه نتانیاهو اواخر ماه مه ۲۰۲۰، جلسه دوم در ژوئیه همان سال، سومین جلسه آوریل ۲۰۲۱، چهارمین جلسه ژوئن گذشته و پنجمین جلسه سپتامبر گذشته برگزار شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها