|

مدیر اجرایی یونیسف:

امیکرون نباید به تعطیلی مدارس منجر شود

مدیر یونیسف گفت: مدارس باید به عنوان آخرین مکان تعطیل شوند و نخستین جایی باشند که بازگشایی می‌شوند.

امیکرون نباید به تعطیلی مدارس منجر شود

«هنریتا فور» مدیر اجرایی یونیسف اعلام کرد افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در جهان که با گسترش سویه اومیکرون تشدید شده است نباید به تعطیلی مدارس که امری فاجعه‌بار برای کودکان خواهد بود، منجر شود.

به گزارش خبرگزاری افه، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد در بیانیه ای با اشاره به اینکه بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان در حال بررسی این هستند که آیا مدارس را تعطیل کنند یا خیر، تاکید کرد که تعطیلی‌های قبلی «دهه‌ها پیشرفت آموزشی را تحت تاثیر قرار داده است».

وی همچنین یادآور شد بسته شدن مدارس، نبود منابع در بسیاری مناطق هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمان و نیز نابرابری در شبکه ارتباطات را آشکار کرده است. فور افزود که فراتر از پیامدهای آموزشی، تعطیلی مدارس، پدیده‌های جدی‌تری همچون کار کردن کودکان، ازدواج در سنین پایین و مشکلات روحی و روانی را به دنبال داشته است.

یونیسف خاطر نشان کرد مدرسه برای کودکان، فرصت تعامل روزانه با گروه‌های همسال، دسترسی به خدمات اولیه بهداشتی و اغلب اوقات تنها وعده غذایی روز برای بسیاری از دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.

مدیر یونیسف تاکید کرد: مدارس باید به عنوان آخرین مکان تعطیل شوند و نخستین جایی باشند که بازگشایی می‌شوند.

پس از یک دوره درخواست‌های مکرر یونیسف از دولت‌ها مبنی بر در اولویت قرار دادن بازگشایی مدارس پس از محدودیت‌ها و تدابیر شدید کرونایی کشورها، شیوع دوباره ویروس کرونا در جهان با چهره جدید خود، اومیکرون، نگرانی‌ها از به تعطیلی کشانده شدن مدارس را افزایش داده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا به تازگی اعلام کرد که گونه اومیکرون ویروس کرونا به سرعت در این کشور در حال انتشار است.

هشدار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در مورد شیوع گسترده گونه اومیکرون ویروس کرونا در این کشور در حالی است که پیش‌بینی‌ها از تبدیل این سویه ویروس کرونا به سویه غالب در جهان حکایت دارد.

همزمان با افزایش نگرانی‌ها در خصوص افزایش چشمگیر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آستانه تعطیلات سال نو میلادی در اروپا، رئیس کمیسیون اروپا نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که انتظار می‌رود سویه اومیکرون تا اواسط ژانویه به نوع غالب ویروس کرونا در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تبدیل شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها