|

اسراییل امکان انجام حمله به ایران را ندارد

در گزارش سالانه ارتش اسرائیل درباره وضعیت امنیتی و عملیات در سال 2021، تأکید شده که اسرائیل توان حمله به نیروگاه هسته ای فوردو را نخواهد داشت، هرچند تسلیحات لازم برای حمله به نیروگاه هسته‌ای نطنز را دارد.

اسراییل امکان انجام حمله به ایران را ندارد

ارتش اسرائیل اذعان کرد که بدون آمادگی کامل برای درگیری در جبهه‌های لبنان و سوریه و نوار غزه امکان انجام حمله به ایران را ندارد.

به گزارش «الجزیره» در گزارش سالانه ارتش اسرائیل درباره وضعیت امنیتی و عملیات در سال 2021، تأکید شده که اسرائیل توان حمله به نیروگاه هسته ای فوردو را نخواهد داشت، هرچند تسلیحات لازم برای حمله به نیروگاه هسته‌ای نطنز را دارد.

این گزارش افزوده که ارتش درباره موشک‌های ضدهوایی در سامانه پدافند هوایی و مهمات لازم برای نیروی هوایی و تقویت توانایی نیروی زمینی برای جنگ در چند جبهه خریدهای لازم را انجام داده است.

ارتش اسرائیل در این گزارش مهم‌ترین تهدید پیش روی خود و نظام دفاعی اسرائیل را «محور شیعی از ایران تا عراق و لبنان و سوریه دانسته» و تهدید از جانب فلسطین را در رتبه بعدی شمرده است.

در این گزارش ادعا شده که ایران می‌تواند تا 2 سال آینده به بمب هسته‌ای دست پیدا کند اما «حتی اگر 5 بمب هسته‌ای داشته‌ باشد هم از آنها استفاده نخواهد کرد».

لبنان

در مورد لبنان، این گزارش تأکید کرده که اسرائیل از آزادی عمل در آسمان لبنان برخوردار است هرچند با ورود سامانه‌های پدافند هوایی به منطقه، کار برای نیروی هوایی اسرائیل تا حدودی سخت شده است.

در مرزهای لبنان نیز بر اساس این گزارش عبور پهپادهای حزب‌الله لبنان در سال 2021 کاهش یافته هرچند فعالیت حزب‌الله برای جمع‌آوری اطلاعات درباره تجهیزات و پایگاه‌های امریکا متوقف نشده است.

ارتش اسرائیل تأکید کرده که در سال 2021 پهپادهای حزب‌الله 74 پرواز در مناطق مرزی انجام داده‌اند که این عدد در سال 2020 معادل 94 پرواز بوده است.

همچنین در این سال 31 راکت و خمپاره از حزب‌الله شلیک شده که در پاسخ به آنها از جانب اسرائیل 15 موشک و 200 توپ شلیک شده است.

ارتش اسرائیل همچنین تأکید کرده که اهتمام ویژه به از کار انداختن پروژه موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله داشته است.

سوریه

در گزارش سالانه ارتش اسرائیل تأکید شده که ده‌ها حمله به نقاط داخل سوریه انجام شده و 70 درصد عملیات ورود سلاح به سوریه در سال 2021 خنثی شده است.

بر اساس اطلاعات ارتش اسرائیل، شمار موشک‌های ضد هوایی شلیک‌شده از جانب ارتش سوریه علیه جنگنده‌های اسرائیلی در این سال بیشتر شده است.

کرانه باختری

این گزارش تأکید کرده که در سال 2021 معادل 397 قطعه سلاح ضبط و 9 کارگاه تولید سلاح بسته شده و 11 میلیون 386 هزار و 270 شکل (حدود 3.6 میلیون دلار) اموال که برای این اقدامات اختصاص یافته بود مصادره شده است.

ارتش اسرائیل همچنین تأکید کرده که در این سال 2899 شهروند فلسطینی را بازداشت و از آنان بازجویی کرده و فلسطینیان 100 حمله به اسرائیلی‌ها انجام داده‌اند.

با وجود این شمار کشته شدگان اسرائیلی در کرانه باختری در این سال به 2 تن کاهش یافته که در سال قبل 3 مورد بوده است.

نوار غزه

در گزارش ارتش اسرائیل درباره نوار غزه نیز تأکید شده که دیواره هوشمند امنیتی در سراسر مرز غزه بعد از 3 سال و نیم تکمیل شده که دربردارنده صدها دوربین و رادار است.

این گزارش از تبادل اطلاعات امنیتی با کشورهای منطقه و جهان سخن گفته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها