|

در پی شیوع اومیکرون در نخستین روز از سال نوی میلادی؛

بیش از ۴ هزار پرواز در جهان لغو شدند

رسانه ها اعلام کردند: بیش از ۴۰۰۰ پرواز در سراسر جهان در نخستین روز ازسال نوی میلادی به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و بدی آب و هوا لغو شد.

بیش از ۴ هزار پرواز در جهان لغو شدند

رسانه‌ها از لغو بیش از چهار پرواز درسرتاسر جهان از جمله آمریکا به دلیل شیوع کرونا و وضعیت جوی در این کشور خبر دادند.

به نوشته وبگاه «هیل» بیش از ۴۰۰۰ پرواز در سراسر جهان در نخستین روز ازسال نوی میلادی به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و بدی آب و هوا لغو شد.

بر اساس این گزارش، ۴۲۸۲ پرواز در روز شنبه در سراسر جهان از جمله بیش از ۱۸۰۰ پرواز در ایالات متحده لغو شده است. گفته می‌شود که بیش از ۵۰۰۰ پرواز نیز به تعویق افتاده است، زیرا طوفان‌های زمستانی در بسیاری از مناطق غربی ایالات متحده در روزهای آتی در پیش است.

تاخیرها و لغوهای عمده در آمریکا در فرودگاه‌های میامی، فلوریدا، نیویورک، دالاس، تگزاس گزارش شده است.

در بحبوحه افزایش موارد تایید شده ویروس کرونا که ناشی از نوع بسیار قابل انتقال اومیکرون است، خطوط هوایی در سراسر جهان با کمبود نیروی انسانی دست و پنجه نرم می‌کنند زیرا کارمندان با خطر بیماری مواجه هستند. روز پنجشنبه، شرکت هوایی «جت بلو ایرویز» واقع در آمریکا اعلام کرد که ۱۲۰۰ پرواز خود را تا اواسط ژانویه لغو کرده است. این به دلیل شیوع سویه امیکرون است. این شرکت ۱۱۸ سفر در روز شنبه یا ۱۱ درصد از تمام پروازهای خود را لغو کرده است.

جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» نیز حاکی از آن است که ابتلا به ویروس کرونا و فوتی‌های کرونا در ایالات متحده آمریکا با سرعت بسیار بالا رو به افزایش است.

آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۱۹۸ هزار و ۴۰۴ نفر از مردم سراسر آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و مجموع مبتلایان به این ویروس مرگبار را به ۵۲ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۷۹۱ نفر افزایش داده‌اند.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» نیز گزارش کرده است که تاکنون ۵۳ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۸۵۲ نفر از مردم سراسر آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان نیز ۸۳۹ هزار و ۶۰۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» اخیراً با اشاره به روند صعودی ابتلا به کرونا و فوتی‌های این ویروس در ایالات متحده آمریکاگزارش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با وعده شکست ویروس کرونا از طریق واکسیناسیون گسترده در سراسر آمریکا وارد کاخ سفید شد اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها