|

اسرائیل نوار غزه را بمباران کرد

اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که اهدافی در نوار غزه را در پاسخ به حملات راکتی شبه‌نظامیان حماس بمباران کرده است.

اسرائیل نوار غزه را بمباران کرد

اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که اهدافی در نوار غزه را در پاسخ به حملات راکتی شبه‌نظامیان حماس بمباران کرده است.

منابع امنیتی و نظامی در اسرائیل پیش‌تر اعلام کرده بودند که در پاسخ به شلیک دو راکت شلیک شده از سوی نوار غزه که به ادعای تل‌آویو به دریا سقوط کرده دست به اقدام متقابل خواهند زد.

بر این اساس و به گزارش منابع امنیتی اسرائیل در جریان حمله هوایی بامداد روز یکشنبه به نوار غزه، مواضع حماس در این منطقه هدف جنگنده‌های ارتش قرار گرفته است.

ارتش اسرائیل در نخستین ساعات بامداد روز یکشنبه اعلام کرده بود که «در حال انجام حملاتی علیه اهداف تروریستی در نواره غزه است»

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی در این خصوص به نقل از منابع امنیتی فلسطینی نوشت: «جنگنده‌های اسرائیلی یک سایت گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس را در غرب خان یونس، شهری واقع در جنوب نوار غزه هدف حملات خود قرار دادند.»

منابع فلسطینی همچنین به فرانس‌پرس گفتند که یک پایگاه دیده‌بانی جنبش اسلام‌گرای حماس واقع در شمال نوار غزه نیز هدف حملات توپخانه‌ای ارتش اسرائیل قرار گرفته است.

اسرائیل روز شنبه اعلام کرده بود که دو راکت شلیک شده از سوی نوار غزه در آب‌های دریای مدیترانه در نزدیکی کلان‌شهر تل‌آویو سقوط کرده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای یادآور شد که در جریان این حملات راکتی آٓژیرهای هشدار به صدا در نیامده و سیستم‌های رهگیری موشک فعال نشدند.

مقامات امنیتی اسرائیل پس از حمله راکتی انجام شده از سوی نوار غزه اعلام کرده بودند که به گونه‌ای پاسخ خواهند داد که منجر به تشدید تنش در منطقه نشود.

ارتش اسرائیل با اعلام اینکه در حملات تلافی‌جویانه بامداد یکشنبه یک مرکز ساخت راکت در خان یونس هدف بمباران‌ جنگنده‌ها قرار گرفته، به حماس در خصوص هرگونه واکنش خشونت‌بار هشدار داده است.

این در حالیست که برخی منابع فلسطینی گفته‌‌اند که حماس از طریق میانجیان مصری به اسرائیل هشدار داده است که در صورت حمله به غزه اقدامی متقابل انجام خواهد داد.

برخی منابع خبری می‌گویند هنوز مشخص نیست راکت‌هایی که روز شنبه از سوی نوار غزه پرتاب شد و در سواحل تل آویو به درون دریا سقوط کرد با هدف حمله به مواضع اسرائیل شلیک شده باشد.

آسوشیتدپرس در گزارشی با پرداختن به این موضوع آورده است که شبه نظامیان فلسطینی مستقر در نوار غزه گاهی از طریق شلیک به سوی دریا اقدام به آزمایش موشکی می‌کنند.

اسرائیل و حماس، دشمنان قسم‌خورده‌ای که بارها درمقاطع گوناگون با یکدیگر درگیر شده‌اند ماه مه سال گذشته میلادی به مدت یازده روز در جنگی تمام عیار اهداف یکدیگر را مورد حملات سنگین هوایی و موشکی قرار دادند.

این حملات چهارمین جنگ تمام عیار میان طرف پس از به دست گرفتن قدرت در نوار غزه از سوی جنبش اسلام‌گرای حماس بود.

جنگ یازده روزه اسرائیل و حماس در سال گذشته در نهایت با میانجی‌گری طرف‌های مورد وثوقی نظیر مصر به یک توافق آتش بس شکننده منجر شد که تاکنون چند بار از جمله طی دو روز گذشته نقض شده است.

ارتش اسرائیل در گزارش سالانه‌ خود که روز ۲۹ دسامبر منتشر شده ادعا کرد که از زمان حصول توافق آتش‌بس تاکنون پنج پرتابه از سوی غزه به سمت خاک اسرائیل شلیک شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها