|

هشدار آمریکا و آلمان به روسیه درباره حمله به اوکراین

وزیر ‌خارجه آمریکا ‌در نشست با وزیر ‌خارجه جدید آلمان ‌‌هشدار داد اگر روسیه تصمیم بگیرد تنش‌ها را تشدید کند، به سرعت پاسخ خواهیم داد.

هشدار آمریکا و آلمان به روسیه درباره حمله به اوکراین

وزرای خارجه آمریکا و آلمان افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین را محکوم و به مسکو درباره هرگونه حمله احتمالی به اوکراین هشدار دادند.

به گزارش ایلنا، به نقل از رویترز،‌ «آنتونی بلینکن» وزیر ‌خارجه آمریکا ‌در نشست خبری مشترکی با «آنالنا بربوک» وزیر ‌خارجه جدید آلمان ‌‌هشدار داد اگر روسیه تصمیم بگیرد تنش‌ها را تشدید کند، به سرعت پاسخ خواهیم داد.

وی افزود که آمریکا، متحدان و شرکایش در اروپا، ناتو و گروه ۷ آشکارا اعلام کرده‌اند که روسیه درصورت حمله احتمالی اوکراین با عواقب شدیدی مواجه خواهند شد.

بلینکن افزود که آلمان و آمریکا اقدامات روسیه در مقابل اوکراین را چالشی فوری و مهم برای صلح و ثبات در اروپا می دانند و یک کشور نمی‌تواند با توسل به زور، مرزهای یک کشور دیگر را تغییر دهد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «آمریکا و آلمان به این اصول کاملا اعتقاد دارند و کشورهای ما در حمایت از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین ثابت قدم هستند.»

وزیر‌ خارجه آلمان نیز گفت که برلین و واشنگتن تکرار کردند که اقدامات و فعالیت‌های روسیه با هزینه مشخص همراه است و نقض مجدد حاکمیت اوکراین توسط روسیه عواقب شدیدی در پی خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها