|

ترامپ: سخنرانی بایدن «نمایش سیاسی» است

رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به سخنان جو بایدن، گفت که این سخنان و تاکید بر نقش او در شورش باعث تعمیق شکاف های سیاسی در کشور می شود.

ترامپ: سخنرانی بایدن «نمایش سیاسی» است

ترامپ سخنرانی بایدن در سالگرد حمله به کنگره را "نمایش سیاسی" و با هدف ایجاد حواس پرتی خواند.

به گزارش ایسنا به نقل از هیل، دونالد ترامپ در واکنش به سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که این سخنان و تاکید بر نقش او در شورش باعث تعمیق شکاف های سیاسی در کشور می شود.
ترامپ در بیانیه‌ای که درست در پایان سخنرانی ترامپ منتشر شد، این سخنرانی را " نمایش سیاسی" خواند و گفت: این تئاتر سیاسی فقط یک حواس پرتی برای این واقعیت است که بایدن به طور کامل شکست خورده است.
ترامپ گفت که بایدن "امروز از نام من برای تجزیه بیشتر آمریکا استفاده کرد."
در حالی که بایدن به طور غیرمستقیم ترامپ را مسئول این شورش دانست و در طول سخنرانی بارها به رئیس جمهور سابق اشاره کرد، اما نام ترامپ را برزبان نیاورد
ترامپ در این بیانیه بار دیگر بر ادعاهایش مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ تاکید کرد و به این نکته اشاره کرد که چرا کمیته منتخب مجلس نمایندگان که در مورد حملات ۶ ژانویه تحقیق می کند "در مورد انتخابات ریاست جمهوری تقلبی ۲۰۲۰ بحث نمی کند؟"
او دوباره گفت "دروغ بزرگ" خود انتخابات است و نه ادعای او مبنی بر تقلب در نتیجه.
ترامپ مدعی شد: "به این دلیل است که آنها پاسخ یا توجیهی برای آنچه اتفاق افتاده است ندارند. آنها از چیزی فرار کردند و این منجر به نابودی کشور ما می شود." "آنها می خواهند همه گفتگوها در مورد انتخابات "لغو" شود."
تلاش‌های قانونی متعدد ترامپ و متحدانش در اعتراض به نتایج انتخابات در دادگاه‌های سراسر کشور از جمله تا دیوان عالی شکست خورد. نتایج انتخابات تایید شده توسط هر ایالت نیز معتبر تلقی شد.
شورش ۶ ژانویه تلاشی از سوی حامیان ترامپ برای جلوگیری از شمارش آرای کالج الکترال توسط کنگره بود که پیروزی بایدن را تأیید می کرد.
بایدن در سخنانش ترامپ را "رئیس جمهور سابق شکست خورده" خواند. بایدن گفت: «او فقط یک رئیس جمهور سابق نیست، او یک رئیس جمهور سابق شکست خورده است که با اختلاف بیش از ۷ میلیون رای شما و در یک انتخابات کامل و آزاد و منصفانه شکست خورده است.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها