|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی‌زبان / ۱۹ دی ۱۴۰۰/ ۹ ژانویه ۲۰۲۲

سرما را به مصائب افغان‌ها اضافه کنید

تصاویری از سیدنی پواتیه، بازیگر مشهور و سیاه‌پوست آمریکایی سوژه مشترک روزنامه‌های ایالات متحده است؛ او در ۹۴ سالگی درگذشت.

سرما را به مصائب افغان‌ها اضافه کنید

تصاویری از سیدنی پواتیه، بازیگر مشهور و سیاه‌پوست آمریکایی سوژه مشترک روزنامه‌های ایالات متحده است؛ او در ۹۴ سالگی درگذشت. پواتیه نخستین بازیگر سیاه‌پوستی بود که موفق شد جایزه اسکار دریافت کند. در کنار این موضوع، گزارش‌هایی درباره افغانستان و امیکرون در صفحات اول روزنامه‌های آمریکایی به چشم می‌خورد.

روزنامه‌های انگلیس هم به درگذشت سیدنی پواتیه واکنش نشان داده اند و در کنار آن به وقایع داخلی خود مثل حواشی جشن‌های می ۲۰۲۰ پرداخته اند.

روزنامه‌های خاورمیانه سوژه جدیدی مثل سودان پیدا کرده اند. خبر پادرمیانی سازمان ملل برای پایان دادن به خشونت‌های داخلی این کشور سوژه مشترک این روزنامه‌ها است. همچنین حواشی مربوط به جوکوویچ و مسابقات آزاد استرالیا در صفحات اول این روزنامه مورد توجه قرار گرفته است.

واشنگتن پست

سرما را به مصائب افغان‌ها اضافه کنید

هوای سرد و بارش‌های سنگین برف مصائب زندگی در افغانستان تحت کنترل طالبان را دو چندان کرده است.

کمبود مواد غذایی، برف‌‌گیر بودن مناطق روستایی و قطع ارتباط با مرکز وضعیتی پدید آورده است که تا بروز فاجعه فاصله چندانی نیست.

شهروندان افغان در این مناطق سر دوراهی غذا و گرما گیر افتاده اند.

گاردین

اظهارات دردسرساز آقای مشاور سابق

اینطور که گاردین نوشته اتهاماتی جدید در زمینه بی‌اعتنایی به قوانین قرنطینه برای کابینه جانسون شکل گرفته است.

دامینیک کامینگز، مشاور ارشد سابق جانسون گفته از سوی یکی از کارمندان ارشد ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت دعوتنامه‌ای برای شرکت در مهمانی می ۲۰۲۰ دریافت کرده است.

این مهمانی درست در روزهایی برگزار شده که کشور در قرنطینه کرونا و برگزاری هرگونه تجمع ممنوع بوده است.

نشنال

عملیات نجات در موری

پس از اینکه ۲۱ نفر از شهروندان پاکستانی درون خودروهای گیر افتاده در جاده‌های برفی موری جان باختند، سربازان برای پاکسازی این مسیرها اعزام شده اند.

موری شهری در ۴۵ کیلومتری شمال شرق اسلام آباد، پایتخت پاکستان است.

پاکستان هم مثل افغانستان گرفتار بارش برف سنگین و غیر معمول شده است. مسیرهای ارتباطی در مناطق برف‌گیر قطع شده و باعث شده بسیاری از خودروها در جاده‌ها بمانند و یخ بزنند.

عرب نیوز

میزبانی سازمان ملل از گفت‌و‌گوهای سودان

خشونت‌های سودان کار را به آن‌جا رساند تا سازمان ملل پادرمیانی می‌کند و از طرفین درگیر بخواهد سر میز مذاکره بنشینند و گفت‌وگو کنند.

این گفت‌وگوها به میزبانی سازمان ملل برگزار می‌‌شود تا تکلیف آینده سیاسی سودان روشن شود.

خیابان‌های خارطوم مدت‌ها است که به صحنه درگیری گروه‌های سیاسی و نظامیان و نیروهای امنیتی تبدیل شده است. ۶۰ نفر جان خود را تا روز استعفای حمدوک از دست داده اند.

وست استرالین

نوله برای ماندن در استرالیا دست و پا می‌زند

به نظر می‌رسد تنیسور صرب موفق شود در مسابقات آزاد استرالیا بماند و رقابت‌های خود را آغاز کند.

مرد شماره یک تنیس جهان که از زدن واکسن امتناع می‌کند، می‌گوید ماه گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده، پس لازم نبوده واکسن بگیرد.

او با همین بهانه می‌خواهد برگه معافیت پزشکی جور کند، به مقامات استرالیا ارائه دهد و مجوز ورود به مسابقات بگیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها