|

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد:

موج جدید کرونا در روسیه

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه در وضعیت بسیار دشوار از نظر همه گیری کرونا و در آستانه موج جدید آن قرار دارد.

موج جدید کرونا در روسیه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه در وضعیت بسیار دشوار از نظر همه گیری کرونا و در آستانه موج جدید آن قرار دارد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز چهارشنبه در جلسه ای با اعضای دولت روسیه که به صورت مجازی برگزار شد، همه گیری کرونا ما را آسوده نمی گذارد و نه فقط روسیه بلکه تمام دنیا درگیر این مساله است.

وی افزود: ما شاهد وضعیت بسیار دشوار همه گیری کرونا در ایالات متحده آمریکا هستیم و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در روز در این کشور به این بیماری مبتلا شده اند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: در برخی کشورهای اروپایی هم وضعیت مشابهی در مورد سویه جدید کرونا (اومیکرون) رخ می دهد.

وی با اشاره به اعزام گروهی از کارشناسان روس به آفریقای جنوبی برای تحقیق در مورد سویه اومیکرون اظهار داشت: از دولت آفریقای جنوبی برای امکان تحقیق کارشناسان روس بر روی سویه اومیکرون قدردانی می کنم.

پوتین گفت: کاملا بدیهی است که امروز ما در وضعیت بسیار دشوار همه گیری کرونا قرار داریم و در آستانه موج جدید همه گیری این بیماری هستیم.

وی ادامه داد: در این دوره (ایام جشن سال نوی میلادی در روسیه) مردم رفت و آمد و معاشرت بیشتری داشتند و این مساله نمی تواند بر وضعیت اپیدمیولوژی کشور تاثیر نگذارد.

به گفته پوتین، دو هفته فرصت وجود دارد تا روسیه برای مقابله با موج جدید کرونا آماده شود.

موج جدید کرونا در روسیه اجتناب ناپذیر است

تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر و رئیس ستاد مقابله با کرونا در روسیه نیز در جلسه دولت این کشور گفت که موج جدید شیوع گسترده کرونا در روسیه اجتناب ناپذیر است.

به گفته گولیکووا، موج جدید همه گیری کرونا در روسیه بخاطر شیوع سویه اومیکرون در این کشور گریزناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد که دولت روسیه تا پایان این هفته تدابیر جدید برای مقابله با کرونا اعلام خواهد کرد.

براساس اطلاعات رسانه های روسی، بیش از ۳۰۰ نفر در روسیه، آلوده به سویه اومیکرون شناسایی شده اند.

آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (نهاد دست اندرکار مبارزه با بیماریهای عفونی ازجمله کرونا در روسیه) در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرد که پس از تعطیلات ماه ژانویه (پس از دهم ژانویه) شمار افراد مبتلا به کرونا در روسیه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در روزهای جشن به شدت افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه، ۷۴۵ نفر در این کشور بر اثر کرونا جان سپرده و ۱۷ هزار و ۹۴۶ فرد مبتلا به کرونا یا آلوده به ویروس آن نیز شناسایی شده اند تا مجموع شمار بیماران کرونایی در روسیه از زمان همه گیری آن به ۱۰ میلیون و ۷۰۲ هزار نفر برسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها