|

عادی‌سازی روابط آنکارا و تل آویو

دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور به «اسحاق هرتزوگ» همتای صهیونیست خود تسلیت گفته است.

عادی‌سازی روابط آنکارا و تل آویو

دفتر ریاست جمهوری ترکیه، در واپسین ساعات پنجشنبه، اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور به «اسحاق هرتزوگ» همتای صهیونیست خود تسلیت گفته است.

بنابر اعلام ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در پی درگذشت «اورا هرتزوگ» مادر اسحاق هرتزوگ به او تسلیت گفته است.

پایگاه ترکیه‌ای «اسلام آنالیز» در این خصوص نوشت که این تماس تلفنی در راستای عادی‌سازی روابط ترکیه و اسرائیل برقرار شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که خبرگزاری رسمی امارات (وام) نیز روز گذشته خبر داد که ولی‌عهد ابوظبی درگذشت مادر اسحاق هرتزوگ را به رئیس رژیم صهیونیستی تسلیت گفته است.

در گزارش خبرگزاری رسمی امارات در این خصوص آمده بود: «ولی‌عهد ابوظبی و معاون فرماندهی عالی نیروهای مسلح امارات روز چهارشنبه در تماس تلفنی با اسحاق هرتزوگ رئیس‌جمهور اسرائیل، درگذشت مادر وی را تسلیت گفت. در این تماس تلفنی، اعلی‌حضرت شیخ محمد صمیمانه‌ترین تسلیت‌های خود را به رئیس‌جمهور هرتزوگ، خانواده‌اش و به مردم اسرائیل ابراز کرد».

رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر نیز در تماسی تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی بر «اهمیت روابط ترکیه و اسرائیل برای امنیت و ثبات خاورمیانه» تأکید کرده بود.

رئیس‌جمهور ترکیه با در تماس پیشین خود با هرتزوگ با بیان اینکه روابط آنکارا و تل‌آویو در حال توسعه است، گفته بود که روابط دو طرف برای امنیت و ثبات منطقه حیاتی است.

اردوغان اشاره کرده بود که به‌رغم وجود اختلاف میان تل‌آویو و آنکارا درباره مسئله فلسطین، روابط دو طرف در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری در حال توسعه است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها