|

ایران ملزم به پرداخت غرامت به کهنه‌سربازان آمریکا شد

بسیاری از قضات آمریکایی با صدور احکام دست و دلبازانه میلیارد دلاری از کیسه ایران، دولت جمهوری اسلامی ایران را ملزم به پرداخت غرامت به این خانواده ها می دانند.

ایران ملزم به پرداخت غرامت به کهنه‌سربازان آمریکا شد

به گزارش عصر ایران، بسیاری از قضات آمریکایی با صدور احکام دست و دلبازانه میلیارد دلاری از کیسه ایران، دولت جمهوری اسلامی ایران را ملزم به پرداخت غرامت به این خانواده ها می دانند.

هزار کهنه سرباز آمریکایی با ارسال نامه ای به "جو بایدن" رییس جمهوری آمریکا، از او خواستند روی حساب های مسدود شده ایران در بانک های خارجی به عنوان غرامت به خانواده قربانیان ترور در آمریکا، دست بگذارد.

بیش از هزار کهنه سرباز و خانواده‌ های سربازان کشته‌شده ارتش آمریکا در نامه‌ای که پنج شنبه گذشته به کاخ سفید ارسال کرده اند، از جو بایدن خواستند مادامی که به قربانیان آمریکایی در حملات تروریستی غرامت پرداخت نشده، وجوه بلوکه شده ایران در بانک های خارجی را به‌عنوان بخشی از توافق احتمالی هسته ای ایران، آزاد نکند.

در این نامه آمده است: " ما با شما موافقیم که هرگز نباید به ایران اجازه ساخت یا دستیابی به تسلیحات هسته‌ای داده شود، اما معتقد نیستیم تا زمانی که احکام همه محاکم و دعاوی معلق علیه ایران اجرا نشده، هیچ تحریمی علیه ایران لغو یا تعلیق شود که منجر به آزادسازی وجوه مسدود شده شود... به نظر ما، پیش از آنکه یک دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران به خود رژیم داده شود، این پول‌ها باید به قربانیان آمریکایی رژیم پرداخت شود."

در این نامه برآورد شده در ارتباط با احکام پرونده‌های شکایت در دادگاه های آمریکا علیه ایران، هنوز حدود 60 میلیارد دلار خسارت پرداخت نشده باقی مانده و میلیاردها دلار دیگر نیز به پرونده‌های غیرمختومه مرتبط است.

در این نامه تاکید شده حکومت ایران بر اساس 9 حکم پرداخت نشده دادگاه، حدود 53 میلیارد دلار به قربانیان آمریکایی تروریسم بدهکار است.

دولت ایالات متحده آمریکا مدعی است صدها نیروی آمریکایی در حملات نیروهای شبه نظامی مورد حمایت ایران در عراق کشته شده اند؛ ادعایی که از سوی ایران رد می شود.


بر این اساس خانواده های سربازان کشته شده آمریکایی به طمع دریافت پول های ایران به محاکم آمریکا شکایت کرده و درخواست غرامت می کنند و بسیاری از قضات نیز با صدور احکام دست و دلبازانه میلیارد دلاری از کیسه ایران، دولت جمهوری اسلامی ایران را ملزم به پرداخت غرامت به این خانواده ها می دانند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها