|

بخشش قاتل پس از 32 سال پای چوبه دار

اولیای دم مردی که 32 سال قبل در کرمان به قتل رسیده بود در حالی که طناب دار به گردن قاتل حلقه بسته بود او را بخشیدند.

بخشش قاتل پس از 32 سال پای چوبه دار

اولیای دم مردی که 32 سال قبل در کرمان به قتل رسیده بود در حالی که طناب دار به گردن قاتل حلقه بسته بود او را بخشیدند.

فرد محکوم به قصاص که پس از ۱۵ سال حبس با این اقدام خداپسندانه به زندگی بازگشت، در سال ۱۳۶۸ در جریان یک تسویه حساب شخصی در روستای گزک در شمال شهر راین فردی به نام محمد صادقی را به قتل رسانده بود.

با پیگیری‌ها و اقدامات فنی بازپرس دادسرای نظامی کرمان و خانواده مقتول، قاتل پس از ۱۷ سال شناسایی و در سال ۱۳۸۵ بازداشت و روانه زندان شد.

سرانجام دادگاه نظامی کرمان در سال ۱۳۸۷ قاتل را به قصاص محکوم که حکم صادره به تایید دیوان عالی کشور می‌رسد.

نادر فرامرزپور دادستان نظامی استان کرمان که خودش به عنوان بازپرس این پرونده در سال ۱۳۸۵ در شناسایی قاتل نقش اصلی را داشته، توضیحاتی در این ارتباط داد و گفت: به دلیل عدم تقاضای صریح اولیاءدم، متعاقباً فوت ولی دم و طولانی شدن مراحل انحصار وراثت و استیذان همچنین استفتا در خصوص وضعیت اولیاءدم، در نهایت حکم صادره در مهر ۱۳۹۵ به تنفیذ رییس وقت قوه قضاییه رسید.

نادر فرامرزپور گفت: با توجه به آشکار شدن آثار تنبه در قاتل همچنین داشتن هفت فرزند که سه نفر از آن‌ها دارای معلولیت جسمی بودند، مسئولان سازمان قضایی نیروهای مسلح و اداره زندان کرمان تلاش‌های خود را برای اخذ رضایت اولیاءدم که دو خواهر مقتول بودند، آغاز کردند.

وی افزود: این تلاش‌ها به سرانجام نرسید و مقدمات اجرای حکم در سحرگاه ۲۳ آذر ماه سال جاری فراهم شد.

دادستان نظامی استان کرمان گفت: در روز اجرای حکم با صحبت‌ها و پیگیری‌های چناریان قاضی اجرای احکام دادسرای نظامی و مسئولین اداره زندان مرکزی کرمان در حالی که طناب دار برگردن محکوم انداخته شده بود، در آخرین لحظه دو خواهر مقتول که پس از فوت مادرشان سال‌ها پیگیر دستگیری قاتل بودند بعد از گذشت ۳۲ سال از حق خود گذشتند.

این مقام قضایی از ایثار و گذشت خانواده مرحوم محمد صادقی که با تاسی از سیره اهل بیت(ع) و آموزه‌های دینی زندگی دوباره به یک انسان خطاکار بخشیدند و موجبات شادمانی خانواده وی را فراهم آوردند، تقدیر و تشکر کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها