|

کوالای کنجکاو روی درخت کریسمس

وقتی این عکس درخت کریسمس را می‌بینید اغلب چشمتان به وسایل تزئینی جالب و قشنگش می‌افتد، اما زن استرالیایی وقتی وارد خانه‌اش شد،‌ وسیله‌ تزئینی عجیب و غریبی روی درخت کریسمسش دید؛ یک کوالا!

کوالای کنجکاو روی درخت کریسمس

شرق‌انلاین - سحر طلوعی: به گزارش سی‌ان‌ان، آماندا مک کورمیک که در «کرونماندل ولی» در نزدیکی آدلاید در جنوب استرالیا زندگی می‌کند، متعجب و غافلگیر از دیدن این کوالا روی درخت کریسمس خانه‌اش، با «مرکز محلی نجات 1300 کوالا » تماس می‌گیرد.

طرفهای عصر بود که یکی از شهروندان با مرکز ما تماس گرفت. اوپراتور ما اول فکر می‌کرد قربانی تماسهای سرِکاری و گاه آزارهنده برخی شهروندان شده است.اما واقعیت این بود که یک کوالا خودش را به درخت خانه آماندا مک‌کورمیک رسانده بود و می‌خواست پری ( اشاره به المانهای درخت کریسمس ) آن درخت باشد!

دی هیرن هلون، معاون بنیانگذار مرکز محلی نجات 1300 کوالا به سی‌ان‌ان می‌گوید اینکه کوالاها وارد خانه شهروندان شوند، موضوع عجیبی نیست، اما اینطور هم نیست که هر روز از این خبرها منتشر شود و اتفاقی عادی و معمولی باشد.

او می‌گوید کوالایی که خودش را به خانه مک‌کورمیک رسانده بود، یک ماده کوالای جوان و سرحال و سالم بود که البته نجات پیدا کرد و در همان محوطه جلوی خانه آزاد شد تا در محیطی آرام و رها زندگی کند. او همانجا درختی را انتخاب کرد و از آن بالا رفت!

هیرن هلون به شهروندان استرالیایی هشدار می‌دهد برای انتقال کوالاها نباید سرخود دست به کار شد و باید با مرکز محلی نجات 1300 کوالا تماس گرفت تا آنها برای رهاسازی کوالاها اقدام کنند. او می‌گوید در مواقع اینچنینی بهتر است کوالاها را به حال خود رها کنیم و عصبانی‌شان نکنیم و فقط با مرکز تماس بگیریم. کوالاها موجودات بامزه و دوست‌داشتنی‌ای هستند که پنجه‌های بلند و قوی و دندانهای تیزی دارند و در صورت عصبانی شدن ممکن است آسیب‌رسان هم باشند.

کوالاها از جمله جانوران بسیار معروف استرالیا به شمار می‌آیند که متاسفانه جمعیتشان متاثر از نفوذ جمعیتهای انسانی در حال کاهش محسوس است.

آتش‌سوزی‌‌های گسترده، نابودی زیستگاهها، تصادف با خودروها و حمله سگها از مهمترین عوامل تهدید کننده جمعیت‌های کوالا در دهه‌های اخیر هستند که وضعیت این گونه جانوری را بیش از پیش به خطر انداخته است.

در تحقیقی که ماه اکتبر امسال در نشریه پلوس وان منتشر شده‌، آمده این عوامل باعث کاهش محسوس جمعیت کوالاها و افزایش بیماری در میان آنها شده است. در این تحقیق آمده تعداد کوالاهایی که طی 30 سال گذشته بیمار شده‌اند به طور محسوسی افزایش یافته و در عوض از تعداد کوالاهایی که بهبود پیدا کرده‌اند و به طبیعت بازگشته‌اند، کاسته شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها