|

جواد اوجی، وزیر نفت:

دولت سیزدهم 4.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند

وزیر نفت اعلام کرد: دولت سیزدهم در زمینه فشارافزایی میدان‌های گازی کنونی و توسعه میدان‌های گازی جدید تنها در استان فارس ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

دولت سیزدهم  4.5 میلیارد دلار  سرمایه گذاری می کند
به گزارش ایرنا، وزیر نفت بیان اینکه فارس پس از استان بوشهر دومین دارنده ذخایر گازی کشور است، اعلام کرد: دولت سیزدهم در زمینه فشارافزایی میدان‌های گازی کنونی و توسعه میدان‌های گازی جدید تنها در استان فارس ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

جواد اوجی پنجشنبه ۲۲ مهرماه در حاشیه سفر به استان فارس و بازدید از پالایشگاه گاز فراشبند گفت: ظرفیت تولید روزانه گاز در استان فارس ۱۱۴ میلیون مترمکعب است. فارس دومین ذخایر گاز کشور را دارد.

وی فارس را جزو مناطق شاخص در حوزه نفت و گاز دانست و بیان کرد که با توسعه میدان‌های گازی، روزانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز استان فارس اضافه می‌شود.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه ظرفیت پالایش نفت و میعانات گازی باید افزایش پیدا کند، گفت: پیش بینی می‌شود که ظرفیت پالایشی کشور در ۴ سال آینده در این دولت، حدود یک و نیم برابر افزایش یابد و تولید فعلی ۲.۲ میلیون بشکه در روز به سه و نیم میلیون بشکه در روز برسد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید در میدان‌های نفت و گاز نیازمند نیروهای ماهر و متخصص است، افزود: ساماندهی سرمایه انسانی اولویت اصلی کار بنده در وزارت نفت خواهد بود.

وزیر نفت در ادامه همچنین به مساله سوخت رسانی زمستانی اشاره کرد و با تاکید براینکه ظرفیت پالایش نفت و میعانات گازی باید افزایش پیدا کنند، گفت: در این حوزه دو برنامه ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه‌های کنونی و همچنین ایجاد ظرفیت پالایشی جدید با ساخت پترو پالایشگاه‌ها را در برنامه داریم.

اوجی ادامه داد: در صورت توجه به مشوق‌هایی مانند قانون اعطای تنفس خوراک پالایشگاه ها، می‌توانیم برای سال آینده افزایش ظرفیت پالایشی مطلوبی را داشته باشیم.

وی افزود: سال گذشته در مجموع ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز در کشور مصرف شد که نزدیک به ۱۳۰ میلیارد مترمکعب آن مربوط به صنایع و نیروگاه‌ها بوده و ۵۵ میلیارد مترمکعب به بخش خانگی اختصاص یافته است.

در سفر استانی هیات دولت به فارس، وزیر نفت به اتفاق هیات همراه روز پنحشنبه وارد فیروزآباد شد.

به گزارش ایرنا، جواد اوجی در بدو ورود به شهرستان فیروزآباد در مجموعه ورزشی انقلاب فیروزاباد مورد استقبال فرماندار، نمایندا مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای تامین و جمعی از مسوولان این شهرستان قرار گرفت.

ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در مقبره شهدای گمنام فیروزآباد، بازدید از باند دوم قطعه سه جاده در دست اقدام فیروزآباد-کوار بازدید از پروژه پتروشیمی و حضور در جلسه شورای اداری شهرستان و دو شهرستان همجوار قیروکارزین و فراشبند از مهم‌ترین برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نفت است که امروز پنج شنبه در شهرستان فیروزآباد اتفاق خواهد افتاد.

شهرستان های فراشبند و فیروزاباد از شهرستان های جنوب غربی استان فارس هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها