|

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران:

خدمت به جامعه از واجبات است

امام جمعه موقت تهران گفت: ارائه خدمت به جامعه اسلامی در چارچوب امور اجتماعی، اقتصادی، خدماتی و پزشکی و سلامت واجب است.

خدمت به جامعه از واجبات است

حجت السلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه نخست نماز تهران گفت: ارائه خدمت به جامعه اسلامی در چارچوب امور اجتماعی، اقتصادی، خدماتی و پزشکی و سلامت واجب است و افتخار و مباهات نصیب کارگزاران نظام اسلامی می‌کند و کار‌های شان عبادت و تقرب به خداست، اما واجب کفایی محسوب می‌شود.
وی در ادامه تفسیرش از فاتحه الکتاب گفت: باید دائم از خدا گدایی اخلاص کنیم، زیرا آن چه برای آخرت کارساز است کار برای رضای خداست و هر مقدار از فکر، نیت و کارمان برای خدا باشد همان سرمایه و ذخیره ماست و مشکل گشای شب اول قبر، برزخ و قیامت ما خواهد بود.

حجت السلام و المسلمین صدیقی افزود:، اما هر میزان اخلاص نداشته باشیم ولو خدمت و کار خوب کنیم از دست ما رفته است پس باید کار‌ها را برای خدا انجام دهیم.
وی تاکید کرد: باید به خود بباورانیم و به طور جدی از خدا بخواهیم که فقط بندگی اش را کنیم و بنده نفس، قدرت، ثروت و شهرت نباشیم. همیشه باید خدا را بندگی کنیم و به غیر خدا مراجعه نکنیم و فقط از حضرت حق تعالی کمک بجوییم.
خطیب نماز جمعه تهران، هدایت را برنامه عمومی رحمت واسعه حق تعالی دانست و افزود: خداوند تبارک و تعالی هیچ مخلوقی را سرگردان نگذاشته است بنا به گفته علامه بزرگ قرآن کریم علامه طباطبایی اگر هدایت نباشد دو چیز نیست یکی هدف و دیگری راه.
حجت السلام و المسلمین صدیقی گفت: خداوند هیچ موجودی را بی هدف خلق نکرده است؛ راهی که منتهی به مقصد است و انسان را به مقصد می‌رساند صراط مستقیم است و بودن و طی طریق در آن به انسان کمک می‌کند.
وی افزود: در هدایت الهی، مقصد؛ خداست و آن آقا و مالکی که باید به او برسیم صمد و مقصود است و راه رسیدن به خدا، شریعت انور، اعتقادات توحیدی و اخلاق الهی است.
حجت السلام و المسلمین صدیقی گفت: اگر اعتقادات انسان منطبق بر واقعیت، عقل و جهان بینی برهانی باشد و انسان در زندگی، متخلق به اخلاق الهی شود، رنگ خدا بگیرد و صاحب عفو، ستاریت، کرم و پناه دادن به مردم شود در صراط مستقیم قرار دارد.
امام جمعه موقت تهران، اخلاق، شجاعت، ایثار، عفو، تبسم کردن به مردم و شاد کردن دل آنان را بخشی از اخلاق و راه خدا برشمرد و تاکید کرد: البته احکام الهی و واجبات را نیز باید ادا کنیم و بیدار شویم، زیرا ترک واجبات، کار دست انسان می‌دهد و خطرناک است به ویژه در مسائل مهمی که سرنوشت جامعه به آن بستگی دارد.

وی افزود: اخلاق، عقاید حقه و عمل به واجبات، غذای روح ماست و هر چه در این مسیر پیش رویم به ما قوت، انرژی بیشتر و نور می‌دهند و به خدا نزدیک می‌کنند.
حجت السلام و المسلمین صدیقی گفت: هدایت، هدایت شرعی و بر آحاد مردم واجب عینی است که در اعتقادات شان معرفت داشته باشند؛ در رفتارشان، راه‌های اخلاقی شدن را بیاموزند و در مسائل شرعی؛ کسب علم، قدم اول محسوب می‌شود و بر همگان واجب است.
خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با شکرگزاری از توفیق برگزاری مراسم نماز جمعه اظهار داشت: خدا را به وسعت اسماء حسنایش و به عدد همه مخلوقاتش شکر که پس از مدت‌ها هجران و فراق، این باب رحمت به روی عاشقان ظهور امام زمان (عج) گشوده شد، زیرا نماز جمعه، تمرین انتظار و مانور چشم به راهی برای آن حضرت است و عبادت، سیاست، آموزش و اقتدار جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها