|

ستاد احیای زاینده‌رود تشکیل می‌شود

استاندار اصفهان گفت: دولت تأکید کرد که با تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود، برنامه‌ریزی بلندمدت کنند که همه استان‌هایی که از آن حوزه بهره مند می‌شوند بهره کافی و وافی ببرند.

ستاد احیای زاینده‌رود تشکیل می‌شود

سید رضا مرتضوی در یک ارتباط زنده تلفنی در خصوص مشکلات آبی زاینده‌رود، اظهار داشت: مشکلات زاینده‌رود از سال‌های گذشته و در قالب یک مجموعه مشکلات چند وجهی ایجاد شده است که عوامل مختلفی دارد؛ یک بخشی از آن ناشی از افزایش مصرف است که به تبع افزایش جمعیت به وجود آمده است، بخشی از آن کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی‌های متعددی است که در این حوزه حاکم شده و بخشی از آن هم ناشی از بارگذاری‌های اضافی است که بیشتر از میزان ظرفیت زاینده رود و از این حوزه تحمیل شده است.

مرتضوی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم هم که من در خدمت مردم استان اصفهان هستم، به دستور شخص رئیس‌جمهور محترم، ارتباط بسیار نزدیکی با مردم برقرار کردیم و ده‌ها جلسه و نشست با کشاورزان، متخصصین، کارشناسان و دستگاه‌های مختلف اجرایی که در این حوزه مخصوص مسئولیت دارند، داشتیم که بتوانیم تصمیم‌هایی بگیریم که منجر به یک نگاه بلندمدت و پایدار در حوزه زاینده‌رود شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا به دستور رئیس جمهور، استان اصفهان میزبان وزیر نیرو بود، گفت: ایشان هم در مناطق مختلف اصفهان حضور پیدا کردند و صحبت‌های مردم را شنیدند و نگاهی که باید در مجموعه وزارت نیرو دنبال شود تا بتواند این منجر به احیای زاینده‌رود شود در این سفر شکل گرفت و کاملا مردم حس کردند که این دولت به دنبال هست حل و فصل مشکلات این حوزه است.

استاندار اصفهان ادامه داد: در جلسه‌ای که در خدمت وزیر نیرو بودیم، دولت تعهداتی را در جلسات شورای عالی آب قبول کردند و تأکید کردند که با تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود، برنامه‌ریزی بلندمدت کنند که همه استان‌هایی که از آن حوزه بهره مند می‌شوند بهره کافی و وافی ببرند.

مرتضوی با تاکید براینکه باید توجه داشته باشیم وضعیت سد و ذخیره آبی که داریم یک وضعیت محدودی است، افزود: ما باید با یک نگاه عالمانه و کارشناسانه با اولویت تأمین آب شرب ۶ میلیون نفر جمعیت که از این حوزه بهره‌مند هستند تدبیر کنیم تا از این خط قرمز که تامین آب شرب مردم است عبور نکنیم.

استاندار اصفهان گفت: در کنار کار با تاکیدی که در همان جلسه‌ای که وزیر نیرو حضور داشتند، مشخص شد کارگروهی برنامه‌ریزی و بررسی کند که ببینیم آیا شرایطی فراهم می‌شود که بتوانیم برای کشت پاییزه کشاورزان، مقداری آب در رودخانه جاری کنیم که هنوز محل بحث و بررسی است و جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است و لذا باید دعا کرد که بتوان به لطف خدا و بارش نعمت الهی در روز‌های اخیر به تصمیم برسیم که همه مردم خوشحال شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها