|

جان کربی، سخنگوی پنتاگون:

هیچ مشکلی در خاورمیانه با وجود سلاح هسته ای ایران آسان‌ حل نمی‌شود

سخنگوی پنتاگون گفت: حل هیچ مشکلی در خاورمیانه با وجود یک ایران مجهز به سلاح هسته ای آسان تر نمی شود. ما معتقدیم که دیپلماسی و بازگشت به برجام بهترین راه برای جلوگیری از این مسئله است.

هیچ مشکلی در خاورمیانه با وجود سلاح هسته ای ایران آسان‌ حل نمی‌شود

درحالیکه واشنگتن به سیاست های خصمانه خود علیه ایران و اعمال تحریم‌های جدید ادامه می‌دهد، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که دیپلماسی بهترین راه تعامل با ایران است.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست خبری به سوالاتی پیرامون اظهارات اخیر وزیر دفاع کشورش در دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اگر مذاکرات وین شکست بخورد واشنگتن گزینه های دیگر را بررسی خواهد کرد، پاسخ داد.

بنابر گزارش وب سایت وزارت دفاع آمریکا، جان کربی اظهار داشت: چیزی که وزیر دفاع گفت همان است که رئیس جمهور بایدن گفته، اینکه وی خواهان به موفقیت رسیدن دیپلماسی (با ایران) است اما اگر این مسیر شکست بخورد آماده است تا گزینه های دیگر را بررسی کند. گزینه های زیادی در دسترس رئیس جمهور قرار دارد. من نمی توانم پیش بینی کنم که این گزینه چه چیزی خواهد بود.

وی که کشورش هزاران کیلومتر دورتر از خاک خود در منطقه خاورمیانه در حال مداخله در امور داخلی سایر کشورها بوده و حضور نیروهای آمریکایی در این منطقه نتیجه ای جز ایجاد نا امنی، درگیری و ظهور گروههای تروریستی نداشته است، در ادامه مدعی شد: ما حضور قدرتمندی در منطقه داریم. ما در این منطقه دارای منافع امنیت ملی هستیم. وظیفه ما نیز دفاع و محافظت از این منافع است، بنابراین به این کار خود ادامه می دهیم.

کربی همچنین با تکرار ادعاهای نخ نما و ساختگی مقامات آمریکایی درباره ماهیت برنامه هسته ای کشورمان افزود: وزیر دفاع نیز خواستار موفقیت دیپلماسی است. حل هیچ مشکلی در خاورمیانه با وجود یک ایران مجهز به سلاح هسته ای آسان تر نمی شود. ما معتقدیم که دیپلماسی و بازگشت به برجام بهترین راه برای جلوگیری از این مسئله است.

سخنگوی پنتاگون گفت: ما همچنان بر این باوریم که هنوز فضا برای دیپلماسی وجود دارد و این، بهترین مسیر پیش رو است. چیزی که دولت بایدن نیز روی آن متمرکز است، بازگشت به برجام است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها