|

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا:

پیشرفت هسته‌ای ایران تهدیدی برای منافع منطقه است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادعایی این پیشرفت را «تهدیدی برای منافع ما و منافع امنیتی در منطقه» دانست.

پیشرفت هسته‌ای ایران تهدیدی برای منافع منطقه است

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در جریان نشست خبری خود در روز دوشنبه ۲۲ آذر در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال پرتاب موشک از سوی ایران گفت: آمریکا از نزدیک آن را رصد می‌کند.

کربی همچنین ضمن اذعان به پیشرفت برنامه موشکی بالستیک ایران در سال‌های اخیر، در ادعایی این پیشرفت را «تهدیدی برای منافع ما و منافع امنیتی در منطقه» دانست.

به گفته سخنگوی پنتاگون: «ما همچنین اطمینان پیدا خواهیم کرد که توانایی‌های لازم برای دفاع از منافع خود در منطقه را در اختیار داریم و کمک خواهیم کرد که متحدان و شرکای ما هم چنین کنند.»

به گفته کارشناسان، طی ۴ دهه گذشته، ایران در زمینه پرتاب ماهواره و پرتابگر، توسعه زیرساخت‌های فضایی، ناوبری، علوم اکتشافات، سنجش از دور و ارتباطات ماهواره‌ای، پروژه‌های متعددی را اجرا کرده است. با این دستاوردها، ایران نهمین کشور جهان است که صاحب چرخه کامل فناوری فضایی شده و به دانش پایگاه پرتاب، پرتابگر، ماهواره، ایستگاه دریافت و کنترل ماهواره و ایستگاه داده‌های ماهواره‌ای دست یافته است.

پیش از این رئیس سازمان فضایی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر از برنامه‌ریزی برای تثبیت ماهواره ایرانی در مدار لئو، طراحی و ساخت منظومه ماهواره‌ای و نیز حرکت به سمت فرستادن «ماهگرد» به سیاره ماه خبر داده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها