|

علم‌الهدی: مذاکرات منجر به کاهش دشمن‌ستیزی نشود

امام جمعه مشهد گفت: به عزیزانی که با یک دنیا ایمان و اعتقاد در حال مذاکره با غرب هستند، می‌گوییم که برای کاهش هزینه مقاومت، مذاکره عیب ندارد اما نه اینکه تصور کنید باید مذاکره کرد و دشمن‌ستیزی را از بین برد.

علم‌الهدی: مذاکرات منجر به کاهش دشمن‌ستیزی نشود

به گزارش شبکه شرق، امام جمعه مشهد گفت: زمان رضاخان فقط شرایط دین‌ مردم بد نبود بلکه دنیا را هم نداشتند. فکر می‌کنید اگر روزی مردم دین نداشته باشند، دنیا را خواهند داشت؟

پایه حقوق اداره کار در سال ۱۴۰۰ به صورت روزانه برای کارگران ۸۸ هزار تومان تعیین شده است و قیمت یک وعده چلوکباب معمولی بین ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان است و یک‌پرس چلوکباب کوبیده با کیفیت حداقل ۱۲۰ هزارتومان است.

سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد با ببان اینکه امروز مقارن است با سالروز فرمان کشف حجاب در رژیم ستم‌شاهی که در سال ۱۳۱۴ رخ داد، اظهار کرد: مساله کشف حجاب یک نقطه سیاه از جنایات حکومت رضاخان در تاریخ این کشور است. این روزهای اخیر ما به دلیل هتک حرمت‌هایی که نسبت به حضرت زهرا(س) شد، عزاداری کردیم؛ در دوران ستم‌شاهی نیز تحت عنوان کشف حجاب نوامیس مردم مورد هتک حرمت قرار می‌گرفت.

وی افزود: برادر من تعریف می‌کرد روزی در یکی از خیابان‌های اطراف حرم یکی از پاسبان‌های رضاخان به یک خانم‌ محجبه حمله‌ور شد؛ اول چادر از سر او کشید اما پس از اینکه آن زن فرار کرد، این پاسبان هم دوید تا خود را به زن برساند و روسری او را هم از سرش بردارد. دستش را که برد؛ روسری را چنان کشید که مقدار زیادی از موهای سر این خانم نیز با روسری کنده شد و آن خانم غش کرد و روی زمین افتاد. متاسفانه مردم هم بی‌تفاوت ایستاده بودند و تماشا می‌کردند. همین بی‌تفاوتی جنایت را بر سرنوشت مردم مسلط کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: ۴۳ سال است که به خاطر شهامت، غیرت و مقاومت شما مردم پای ستون خیمه این نظام، باد بر پرچم عزتمند نظام‌ مقدس اسلامی ما می‌وزد و پرچم ما در اهتزاز قرار دارد؛ در حالی که بی‌تفاوتی آن مردم یک مزدور جلاد انگلیسی مانند رضاخان را چنان بر آنان مسلط کرد که در برابر چشم همه آن جنایات را انجام می‌داد و کسی هم حرفی نمی‌زد.

علم‌الهدی تاکید کرد: اگر روزی مردم ما در برابر دین‌شان، جریان روحانیت و نظام دینی بی‌تفاوت شوند و دشمن خدا بر مردم مسلط شود، حداقل اتفاقی که می‌افتد، هتک حرمت به نوامیس شماست. شما تصور می‌کنید مردمی که زمان رضاخان حجاب ناموس‌شان مورد هتک حرمت این جاسوس انگلیسی قرار می‌گرفت، دنیای آبادی داشتند؟ خیر؛ این مردم در زندگی خودشان هم دچار قحطی شده بودند. نان گندم نبود و نانوایی‌ها به جای گندم، با علف نان می‌پختند و به مردم عرضه می‌کردند. آن زمان مردم لباس نداشتند؛ زندگی نداشتند؛ نه اینکه فقط شرایط دین‌شان بد باشد؛ دنیا را هم نداشتند.

وی ادامه داد: مردم سلطه استکباری آمریکا بر عراق و افغانستان و بلاهایی که بر سر مردم این کشورها آوردند را دیده‌اند. در حال حاضر کسانی هستند که یا مزدور دشمن‌اند یا ناآگاهانه در زمین دشمن بازی می‌کنند و در فضای مجازی در مورد شرایط اقتصادی سیاه‌نمایی می‌کنند و به نفع دشمن آبروی نظام را در فضای مجازی می‌برند اما اگر روزی دشمن بر ما مسلط شود، آیا آن روز دنیایی آباد و شکمی سیر خواهید داشت؟

امام جمعه مشهد اظهار کرد: برخی می‌گویند یک روزی آمریکا مملکت ما را گرفته بود و دلار هم هفت تومان بود؛ آمریکا را بیرون کردیم و امروز دلار به ۲۰ و چند هزار تومان رسیده است. آن روز که دلار هفت تومان بود، یک کارگر با یک سوم مزد روزانه خود، برای ناهار چیزی بیشتر از نان‌، پنیر و انگور نمی‌توانست بخورد؛ در حالی که امروز یک کارگر با یک‌سوم مزد روزانه خود برای ناهار حداقل یک چلوکباب می‌تواند بخورد. اگر شما اهل شکم و معیشت هستید و قیمت دلار را ملاک ارزیابی وضعیت نظام قرار می‌دهید و اقتدار جهانی و توانمندی‌های نظامی جمهوری اسلامی به طوری که دنیای استکبار از موشک آن می‌ترسد را ملاک ارزیابی قرار نمی‌دهید، حداقل شکم آن روز را با شکم امروز مردم مقایسه کنید.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه اگر دشمنان خدا بر ما مسلط شوند، دین ما را می‌گیرند و اگر دین نداشته باشیم، هیچ نداریم، گفت: حضرت فاطمه(س) آموزگار ما هستند. جهاد فاطمی یعنی اینکه در مقاومت مرز نشناسیم. مقاومت در برابر دشمن مرز ندارد. استخوان دنده حضرت فاطمه(س) را شکستند؛ فرزندش را کشتند؛ درب خانه‌اش را آتش زدند و همسرش را هم می‌خواستند ببرند اما با وجود تمام این‌ها باز هم مقاومت می‌کرد و نمی‌گذاشت امام علی(ع) را ببرند. نهایتا با ضرب ته غلاف شمشیر دستش از دامن حضرت علی(ع) قطع شد. ما هم تا مقاومت و جهاد فاطمی داریم‌؛ عزت داریم.

وی بیان کرد: به عزیزانی که با یک دنیا ایمان و اعتقاد در حال مذاکره با غرب هستند، می‌گوییم که برای کاهش هزینه مقاومت، مذاکره عیب ندارد اما نه اینکه تصور کنید باید مذاکره کرد و دشمن‌ستیزی را از بین برد. دشمن‌ستیزی سنت حضرت زهرا(س) است. دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی برای ما یک اصل است و در این راه باید مقاومت زهرایی داشته باشیم و مرز نشناسیم. مذاکرات تنها باید منجر به کاهش هزینه‌های مقاومت شود؛ نه اینکه مساله دشمن‌ستیزی حل شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها