|

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

در دیپلماسی چیزی به نام تضمین وجود ندارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به درخواست‌ها مبنی بر لزوم ارائه تضمین توسط این کشور مدعی شد که در دیپلماسی و امور بین‌الملل، چیزی تحت عنوان تضمین وجود ندارد.

در دیپلماسی چیزی به نام تضمین وجود ندارد

به گزارش ایلنا، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که امکان تعیین ضرب‌الاجل برای زمان به نتیجه رسیدن این گفت‌وگوها وجود ندارد.

وی بار دیگر اعلام کرد که پیشرفت اندکی در مذاکرات حاصل شده است، گفت که خواستار حرکت رو به جلو در گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «در هفته‌های گذشته، شاهد پیشرفت اندکی بوده‌ایم. مطمئناً این بهتر از عدم پیشرفت است. با این وجود، چنین موفقیت‌های اندکی برای حل مشکل هسته‌ای ایران کافی نیست».

پرایس ادامه داد: «بارها اعلام کرده‌ایم که فرصت رو به اتمام است. زمان بسیار بسیار اندک است. ما درباره یک دوره زمانی طولانی که باقی مانده است صحبت نمی‌کنیم. ما در مورد هفته‌ها صحبت می‌کنیم نه ماه‌ها».

این مقام آمریکایی با اشاره به درخواست‌ها مبنی بر لزوم ارائه تضمین توسط این کشور مبنی بر عدم تکرار عهد‌شکنی گذشته در خصوص خروج از توافق هسته‌ای، مدعی شد که در دیپلماسی و امور بین‌الملل، چیزی تحت عنوان تضمین وجود ندارد اما «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه اکتبر گفت که آماده است به برجام بازگردد و تا زمانی که ایران به طور کامل به این توافق پایبند باشد، آمریکا نیز از آن تبعیت کامل خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها