|

امام جمعه تبریز:

غربی‌ها تبلیغ می‌کنند ایران به شدت به مذاکره نیازمند است

امام جمعه تبریز گفت: غربی‌ها تبلیغ می‌کنند ایران به شدت به مذاکره نیازمند است اما عدم شتاب زدگی تیم مذاکره کننده خلاف آن را ثابت می‌کند.

غربی‌ها تبلیغ می‌کنند ایران به شدت به مذاکره نیازمند است

سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه تبریز با اشاره به اهمیت رعایت تقوا گفت: تقوا تنها راه دوری از شیاطین و دشمن قسم خورده انسان است و فرصت ارزشمند است برای واکسینه کردن قلب انسان در مقابل نفسانیت در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه سعادت دنیوی و اخروی انسان در گرو رعایت تقوای الهی است، ادامه داد: کمال انسان وابسته به میزان عقلانیت و معنویت انسان است.

مسئولیت پدر و مادر تنها محدود به مسائل مالی و دنیوی نیست

آل هاشم سپس به اهمیت خانواده اشاره کرد و افزود: هر پدر و مادری موظف است تا زمینه پس انداز سرمایه معنوی در فرزندان خود را فراهم کنند. فقط مسئولیت پدر و مادر در مسائل مالی و دنیوی نیست بلکه باید در مسائل معنوی نیز مسئولیت دارند.

وی ابراز داشت: در آستانه سالروز حضرت ام البنین (س) و تکریم مادران و همسران شهدا قرار داریم. هر وقت خبر شهادت هر یک از چهار فرزند به ایشان می‌رسید می‌گفتند فرزندان من و تمام موجوداتی که در زیر آسمان قرار دارد فدای ائمه باد.

وی ادامه داد: ایشان پس از واقعه عاشورا مرثیه خوانی و نوحه خوانی استفاده می‌کرد تا ندای مظلومیت کربلایی‌ها و شهدای کربلا را به نسل آینده برساند. تربیت پیروان صالح و راستین اسلام مرهون نقش آفرینی مادران شهدا است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مادران صبور شهدا، ام‌البنین های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند، گفت: سیره و روش حضرت ام البنین که الگویی برای مادران است؛ عبارتست از صبر و فداکاری. حضرت ام‌البنین در پرستاری از فرزندان حضرت زهرا (س) چیزی کم نگذاشتند و در مقابل وظایف مادری و همسری خصیصه‌های اسلامی را در خود متجلی کرد و به مادران و همسران شهدا درس استقامت، ایثار، و ولایت مداری را داد.

ضرورت ترویج و فرهنگ سازی سنت‌هایی مانند انفاق در جامعه

وی سپس به موضوع انفاق در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر تقوا نباشد انسان نمی‌تواند به در راه عدالت گام بردارد. ترویج و فرهنگ سازی سنت‌هایی مانند انفاق در جامعه ضروری است. همه باید از اموال خود حقی برای محرومان قرار داده و وظیفه خود بدانند.

آل هاشم همچنین گفت: قرآن می‌فرماید سائل و محروم حقی بر گردن شما دارد که باید این فرهنگ به عادت تبدیل شود البته بی سر و صدا و بدون از بین رفتن آبروی نیازمند.

امام جمعه تبریز در خصوص مذاکرات وین نیز ابراز داشت: فضاسازی برای منفعل کردن تیم مذاکره کننده وجود دارد که در جنگ روایت‌ها روایت سازی وارونه توسط رسانه‌های غربی صورت می‌گیرد.

غربی‌ها تبلیغ می‌کنند ایران به شدت به مذاکره نیازمند است

وی ادامه داد: غربی‌ها تبلیغ می‌کنند ایران به شدت به مذاکره نیازمند است اما عدم شتاب زدگی تیم مذاکره کننده خلاف آن را ثابت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سپس افزود: القا می‌کنند که ایران مطالبه بیش از حد در مذاکره داشته و وقت کشی در مذاکرات می‌کند. ایران تن به مذاکرات فرسایشی نخواهد داد اما شتابزده نیز عمل نخواهد کرد. ما خواهان به نتیجه رسیدن عزتمندانه مذاکرات هستیم.

غیرت دینی عامل نجات کشور ما است

وی سپس در خصوص غیرت دینی نیز گفت: سه محور در سخنان مقام معظم در دیدار با مردم قم وجود دارد؛ غیرت دینی، جنگ نرم و وحدت. غیرت دینی عامل نجات کشور ما است و باید آن را در جامعه گسترش بدهیم.

وی گفت: آئین دینی می‌تواند مردم را مقابل بدخواهان و دشمنان بسیج کند؛ دشمن با اسلام سیاسی مشکل دارد نه اسلام سکولار.

آل هاشم در خصوص جنگ نرم دشمن نیز گفت: دشمن افراد بی ارزش را که اصول انقلاب را از بین می‌برند، برجسته می‌کند و ما باید در مقابل فساد و اشرافی گری ایستادگی کنیم و نسبت به آینده و جوانان آینده کشور امیدوار باشیم.

وی افزود: در مقابل کسانی که مقابل انقلاب ایستاده‌اند انقلاب اسلامی چاره‌ای جز ایستادن در مقابل آنها ندارد و باید برای این ایستادگی باید وحدت داشته باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها