|

سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر:

تعامل با مجلس موجب رونق اقتصاد فرهنگ‌وهنر می‌شود

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: با حمایت همه جانبه اقتصادی و مالی از بخش فرهنگ و هنر، بزودی شاهد رشد و‌توسعه به ویژه حوزه زیر ساخت های سینما و دیگر عرصه ها باشیم.

تعامل با مجلس موجب رونق اقتصاد فرهنگ‌وهنر می‌شود

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در نشست میان مسئولان فرهنگی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات و تشریح دستاوردهای مثبت نشست، ضمن قدردانی از نمایندگان محترم و فرهیخته مجلس، گفت: در این نشست ضمن ارایه گزارشی توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی از مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر به ویژه در موضوع زیر ساخت های سینما همراه با چالش های موجود نیز مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پور احمدی با اشاره به پایین بودن ارزش افزوده محصولات فرهنگی و هنری و از سوی دیگر هزینه بر بودن تولیدات فرهنگی و هنری برای جامعه متقاضی در مقابل میزان فروش بخش فرهنگ و هنر ، گفت: دولت با حمایت هایی نظیر تامین تسهیلات، بخش فرهنگ و هنر را تقویت خواهد کرد.

وی یکی از مهمترین برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم را توجه ویژه به حوزه اقتصاد و فرهنگ دانست و افزود: رویکرد جدیدی برای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر در مجموعه وزارت ارشاد درحال شکل گیری است. با برنامه ریزی انجام گرفته به دنبال آن هستیم تا از طریق منابع ارزان قیمت همراه با حمایت های سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبار و همچنین از طریق صندوق کارآفرینی امید، اصحاب فرهنگ وهنر را مورد حمایت جدی خود قرار دهیم. هدف ما در صندوق اعتباری هنر این است که با بسترسازی و رفع موانع، مسیر فعالیت هنرمندان کشور را در توسعه صنایع فرهنگی و هنری هموار سازیم. با فراهم ساختن زمینه توانمند سازی هنرمندان کشور، نیاز به حمایت های مقطعی نیز کاسته می شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با عنایت به تعامل و‌نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و ورود این کمیسیون به حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر، این امید هست تا نگرش مجموعه مجلس شورای اسلامی برای حمایت از حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر یک نمود بیشتری به خود بگیرد.
پوراحمدی درعین حال اقدام کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را قابل تقدیر دانست و گفت: مقرر شد کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تشکیل جلسات با بانک های عامل و سایر بخش ها و‌موسساتی که قادر به حمایت از بخش فرهنگ و هنر هستند در این مسیر حضور موثری داشته باشد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ابراز امیدواری کرد: با حمایت همه جانبه اقتصادی و مالی از بخش فرهنگ و هنر، بزودی شاهد رشد و‌توسعه به ویژه حوزه زیر ساخت های سینما و دیگر عرصه ها باشیم.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها