|

فیروزجا - کارلسن در مسابقات حضوری تاتا استیل

علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان در اولین دور از مسابقات حضوری تاتا استیل به مصاف نفر اول شطرنج دنیا می رود.

فیروزجا - کارلسن در مسابقات حضوری تاتا استیل

به گزارش ایسنا، باتوجه به شیوع کرونا بیشتر رقابت های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت های آنلاین شرکت کردند. البته در بعضی از کشور ها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابتهای شطرنج به صورت حضوری پیگیری شد.

در جدیدترین مسابقات قرار است ۱۴ شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت بپردازند. این مسابقات قرار است به صورت حضوری در شهر ویک‌آن‌زی هلند از امروز کار خود را آغاز کند.

مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان که در این مسابقات حضور دارد یکی از مدعیان قهرمانی این رقابت ها است. او در این مسابقات سعی می کند رکورد قهرمانی خود را از عدد هفت افزایش دهد.

گفته می شود این دومین رویدادی است که با توجه به شیوع کرونا به صورت حضوری برگزار می شود. دانیل دوبوف روسی که قرار بود در این مسابقات حضور داشته باشد به دلیل مثب شدن تست کرونای یکی از نزدیکانش مجبور شد از این مسابقات کنار بکشد.

در اولین دور از این رقابت ها علیرضا فیروزجا باید به مصاف مگنوس کارلسن برود. طبق قرعه کشی انجام شده این بازی در دور اول جزو مهم ترین رقابت‌های این تورنمنت به شمار می آید.

در این مسابقات چهره های برتر شطرنج جهان دست به مهره خواهند شد. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج حهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا، آرین طاری و علیرضا فیروزجا دو نابغه جوان ایرانی شطرنج در این رقابت‌ها دست به مهره خواهند شد.

مسابقات تاتا استیل درحالی برگزار می شود که شیوع کرونا باعث شده بسیاری از مسابقات ورزشی لغو شود. این مسابقات بعد از مشورت کامل با انجمن شطرنج هلند، کمیته ملی المپیک هلند و مسئولان مراقبت های سلامتی و ایمنی قرار است به صورت حضوری برگزار شود.

برگزاری این مسابقات در سراسر جهان با پاسخ مثبت مواجه شده و سیل تبریک ها و واکنش های مثبت از مردم سراسر جهان به دلیل برگزاری این مسابقات دریافت شده است. طبق قوانین گفته شده، ماسک برای بازیکنان اجباری نخواهد بود اما فاصله بین میز بازیکنان افزایش خواهد یافت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها