|

زمان آمدن آلکنو به ایران مشخص است

داورزنی: تعطیلی لیگ ملت‌ها به نفع والیبال نیست

رئیس فدراسیون والیبال گفت: تعطیلی لیگ ملت‌ها به ویژه برای ما که المپیکی هستیم خوب نیست.

داورزنی: تعطیلی لیگ ملت‌ها به نفع والیبال نیست

به گزارش فارس، محمدرضا داورزنی درباره میزبانی لیگ ملت‌ها، اظهارداشت: جلسه لیگ جهانی را برگزار کردیم و قرار براین شد با توجه به شرایط کرونایی دنیا، لیگ ملت‌ها به شکل متمرکز برگزار شود. به این صورت که ۱۶ کشور یک جا جمع شوند، تست کرونا داده و همه ۱۵ مسابقه را انجام می‌دهند. ۵ تیم راه یافته به فینال و میزبان مشخص می‌شوند و کار ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: چون قرار ما این بود مثلا ایران به چین، بعد ایتالیا، بعد صربستان برود و از آنجا به تهران برگردد، در ادامه به فرانسه برود و بعد از آن اگر راهی فینال شد به تورین ایتالیا برود. مشکل تردد بین کشورها، قرنطینه، واکسیناسیون همه اینها در نشست جهانی بحث و قرار شد مسابقات تعیین تکلیف شود. تا آخر فوریه مشخص می‌شود چه کشوری میزبان خواهد شد. احتمالا زمان بازی‌ها ۴۰ روز طول بکشد.

رئیس فدراسیون والیبال همچنین درباره فرمت مسابقات، گفت: اینکه ۳ بازی انجام شود با یک روز استراحت، ۴ بازی با ۲ روز استراحت قرار است تا پایان فوریه مشخص شود. فکر می‌کنم با شرایط عمومی دنیا بهترین تصمیمی بود که می‌شد برای لیگ امسال گرفت. با توجه به اینکه المپیک قطعا برگزار می‌شود، تعطیلی لیگ به نفع والیبال دنیا نیست به ویژه ما که یکی از تیم‌های المپیکی هستیم، بهترین زمان برای آماده سازی، لیگ ملت‌هاست.

وی ادامه داد: حتی ما اعلام کردیم اگر شرایط فراهم باشد می‌توانیم‌ میزبان این مسابقات باشیم اما تصمیم‌گیری فدراسیون جهانی متناسب با شرایط عمومی با توجه به امکانات کشورها، دسترسی‌ها، هتل‌ها و سالن‌هاست.

داورزنی در پاسخ به سوالی مبنی بر شروع اردوهای تیم ملی، عنوان کرد: ۷ فروردین اردوها آغاز می‌شود. توافق ما با آلکنو این بوده که پایان مسابقات لیگ روسیه که ۱۱ آوریل است، او ۱۲ آوریل در تهران خواهد بود. من دیروز دیدم که برخی از دوستان نوشته بودند فدراسیون پیش‌بینی نکرده که روسیه به سوپرجام اروپا برود اما همه اینها پیش‌بینی شده است.

داورزنی درباره ادامه برنامه‌های تیم ملی والیبال، یادآور شد: کمپی با آقای آلکنو در ایران خواهیم داشت، در ادامه تیم به کازان خواهد رفت و از آنجا تیم عازم مسابقات لیگ می‌شود. اگر تیم آلکنو به سوپرجام راه یابد یک بازی خواهند داشت که زمان آن مشخص است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها