|

ممنوعیت فوتبالیست‌های چینی از خالکوبی روی بدن

مقامات چینی فوتبالیست‌ها را از خالکوبی منع کرده‌اند و به بازیکنان تیم ملی که خالکوبی کردند دستور داده‌اند آن‌ها را حذف کنند یا بپوشانند.

ممنوعیت فوتبالیست‌های چینی از خالکوبی روی بدن

مقامات چینی فوتبالیست‌ها را از خالکوبی منع کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساکرنت، مقامات چینی فوتبالیست‌ها را از خالکوبی منع کرده‌اند و به بازیکنان تیم ملی که خالکوبی کردند دستور داده‌اند آن‌ها را حذف کنند یا بپوشانند تا «الگویی خوب برای جامعه» باشند.

تعداد زیادی از بازیکنان برجسته چینی خالکوبی دارند، از جمله مدافع تیم ملی این کشور، ژانگ لینپنگ که قبلاً به او گفته شده هنگام حضور در تیم ملی و تیم باشگاهی گوانگژو، خالکوبی‌اش را پنهان کند.

اداره کل ورزش چین (GAS) در بیانیه ای با عنوان "پیشنهاداتی برای تقویت مدیریت بازیکنان فوتبال" اعلام کرد که فدراسیون فوتبال چین شرایط انضباطی را برای بازیکنان تیم ملی تعیین خواهد کرد. در این بیانیه آمده است: «تیم‌های ملی در همه سطوح الزامات مربوط به اقدامات مدیریتی را به شدت اجرا خواهند کرد.»

تیم ملی و ورزشکاران تیم ملی زیر ۲۳ سال از انجام خالکوبی های جدید اکیدا منع شده اند و به کسانی که قبلا خالکوبی کرده اند توصیه می شود خودشان آن را پاک کنند یا در صورت توافق با مدیران و سرمربی ها در بازی‌ها بپوشانند.

همچنین برای تیم‌های زیر ۲۰ سال خالکوبی اکیدا ممنوع است.

اداره کل ورزش چین اضافه کرد که تیم های ملی باید "فعالیت های آموزشی ایدئولوژیک و سیاسی" را سازماندهی کنند تا "آموزش میهن پرستانه" بازیکنان را تقویت کند.

تیم ملی چین از اولین حضور خود در سال ۲۰۰۲ نتوانسته است به جام جهانی راه پیدا کند و به نظر می رسد در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ حضور نداشته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها