|

کوچ سهراب مرادی به وزن المپیکی ۱۰۲ کیلوگرم

قهرمان وزنه برداری المپیک ریو گفت: از سال آینده هم ورزشکاران قوی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم می آیند. با توجه به اینکه ۱۰۲ کیلوگرم المپیکی شده است، مطمئنا رقابت در این وزن خیلی سنگین می شود.

کوچ سهراب مرادی به وزن المپیکی ۱۰۲ کیلوگرم

به گزارش ایسنا، سهراب مرادی، قهرمان وزنه برداری المپیکی ریو در مورد عملکرد خود در هفته دوم لیگ برتر وزنه برداری بیان کرد: مسابقه اولم در لیگ بود و خودم را محک زدم. وزنم زیاد بالا نیست اما به صلاحدید کادر فنی ذوب آهن در یک وزن بالاتر یعنی دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه زدم. در کل وضعیت بدنی ام خوب است و حالا ببینیم در آینده چه پیش می آید. البته هر چه جلوتر برویم وضعیتم بهتر می شود.

مرادی در مورد اینکه از عملکرد خود در لیگ راضی است یا خیر گفت: خوب بودم البته چون وزنم مقداری بالا رفت، دستانم کند کار کرد.

او برنامه خود برای بازی های آسیایی ۲۰۲۲ بیان کرد: اول باید تکلیف فدراسیون مشخص شود که چه برنامه ای دارند بعد ما برای آینده خود تصمیم می گیریم. البته وزنم ۱۰۲ کیلوگرم خواهم بود و در لیگ هم بنا به درخواست کادرفنی تیم، در ۱۰۹ کیلوگرم وزنه زدم.

قهرمان المپیک ریو در پاسخ به این پرسش که چه نظری نسبت به تغییرات اخیر فدراسیون وزنه برداری و بازنشسته شدن علی مرادی دارد؟ تصریح کرد: من هم مثل شما شنیدم که قرار است سرپرست بگذارند و حالا امیدوارم هر کسی که می آید به وزنه برداری کمک کند.

مرادی در پاسخ به این پرسش که اگر تغییراتی در کادر فنی ایجاد شود به اردو می آید یا باز هم می خواهد تنها تمرین کند؟ تصریح کرد: وقتی اردو نیست مجبورم در خانه تمرین کنم تا خودم را آماده نگه دارم. باید ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد و اگر به اردو دعوت شوم، به اردو می آیم در غیر این صورت در خانه تمرین می‌کنم و برای مسابقات آماده می‌شوم.

او در مورد سطح قراردادهای لیگ گفت: از مسئولان ذوب‌آهن تشکر می‌کنم. تیم در این هفته، اول شد و تلاش می‌کنیم در فینال هم بتواند مقام نخست را کسب کند. امیدوارم که تیم های بیشتری ورود کنند تا بحث مالی لیگ بهتر شود و انگیزه‌ بیشتری برای این وزنه‌برداران جوان شود که در این رشته سخت بمانند. واقعا هر کسی نمی‌تواند در وزنه‌برداری باقی بماند. سطح لیگ خوب است. وزنه برداران در ۱۰ وزن خوب وزنه زدند. هر کسی می‌خواهد وارد اردو شود باید خودش را در لیگ نشان دهد. ایران پتانسیل های خوبی در وزنه برداری دارد و همیشه حرف برای گفتن دارد. فقط باید شرایط را برای ورزشکاران فراهم کنند تا بتوانند در اردوها و مسابقات باشند.

قهرمانی بازی های آسیایی جاکارتا در مورد اینکه چه برنامه‌ای برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارد، تصریح کرد: المپیک سه سال دیگر برگزار می شود و تا موقع ممکن است هزار و یک اتفاق رخ دهد. از سال آینده هم ورزشکاران قوی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم می آیند. با توجه به اینکه ۱۰۲ کیلوگرم المپیکی شده است، مطمئنا رقابت در این وزن خیلی سنگین می شود.

او در مورد سطح کیفی مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان بیان کرد: سطح مسابقات قهرمانی جهان خوب بود. اگر در این مسابقات شرکت می‌کردم در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه می‌زدم و وضعیت خوبی هم داشتم اما حالا نشد و ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها