|

هشدار هاشمی درباره تردد تانکرهای سوخت در تهران

پس از ماجرای انفجار هولناک در بندر بیروت و خسارت‌های سنگینی که برجا گذاشت، توجهات در تهران به منابع و مخازنی که امکان بروز رویدادی مشابه را دارند، جلب شد. از جمله می‌توان به هشدارها درباره منابع ذخیره نفت منطقه شهران اشاره کرد که اعضای شورای شهر هم درباره آن هشدار دادند.

هشدار هاشمی درباره تردد تانکرهای سوخت در تهران

روز گذشته نیز محسن هاشمی، رئیس شورای شهر، درباره یک موضوع دیگر هشدار مشابهی داد و گفت: هزار تانکری که مسئولیت سوخت را در تهران بر عهده دارند، نباید در همه‌جای شهر تردد کنند. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، درباره انبار نفت شهران نیز گفت: این موضوع سال‌هاست که مطرح شده و از شورای چهارم به آن پرداخته شده است. مکاتبات متعددی بین شورای شهر تهران، مجموعه شهرداری، بحران تهران و بحران کشور با وزارت نفت انجام شده و از آنها درخواست شد فکری جدی برای این منظور داشته باشند و بارها جلساتی گذاشته شد و وزارت نفت اعلام کرده است انجام اقدامات در آنجا هزینه‌های بسیار بالایی دارد. او ادامه داد: البته اقداماتی برای کاهش خطر در آنجا انجام شده است. هنوز هم این مسئله بین دستگاه‌ها مطرح است و تقاضای ما این است که طرح جامعی برای ذخیره‌سازی سوخت در تهران نوشته و اجرا شود .

هاشمی گفت: براساس تجربیات کشورهای توسعه‌یافته باید مخزن را در جای امنی بگذاریم و با لوله‌کشی سوخت را به نقاط مختلف در شهر برسانیم و با مخازن کوچک‌تری به امر توزیع اقدام کنیم تا این هزار تانکری که مسئولیت توزیع سوخت را در تهران بر عهده دارند، در همه‌جای شهر تهران تردد نکنند. او افزود: از وزارت نفت خواستار این هستم که به این موضوع فکر کنند، باید این موضوع در مدیریت شهری، وزارت نفت و دولت جدی گرفته شد. علاوه بر او رحمت‌الله حافظی، از اعضای دوره قبلی شورای شهر که رئیس کمیسیون سلامت دوره چهارم شورای شهر تهران را بر عهده داشت نیز در اظهارنظری از سازمان پدافند غیرعامل خواست به مسئله ایمنی انبار نفت شهران ورود کند.

حافظی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت انبارهای نفت شهران با تأکید بر اینکه در کمیسیون سلامت شورای شهر چهارم بارها درباره وضعیت انبارهای نفت شهران تذکر داده و موضوع را از نظر ایمنی بررسی کرده‌ایم، گفت: انبارهای شهران روی بلندی قرار دارد و در صورت بروز هرگونه حادثه و تخریب دیوارها، امکان جاری‌شدن نفت و مشتقات آن به سمت پایین‌دست که مناطق مسکونی هستند، وجود دارد. او با بیان اینکه علاوه بر وجود انبارهای نفت شهران، شاهد لوله‌های چندکیلومتری انتقال نفت از شهر ری تا شهران هستیم، گفت: براساس اطلاعات آن زمان، لوله‌های انتقال نفت از زیر مناطق مسکونی و شهری عبور می‌کرده و انتظار می‌رود مسئولان وزارت نفت توضیح دهند که وضعیت این لوله‌ها چگونه است. رئیس پیشین کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره چهارم درباره وضعیت انبارهای نفت شهران با وجود آنکه مکاتبات زیادی داشتیم اما به نتیجه نرسیدیم و کسی پاسخ‌گو نبود، ادامه داد: مسئله وجود انبارهای نفت شهران یک مسئله پدافندی است و مطالبه ما حالا به‌عنوان یک شهروند از سازمان پدافند غیرعامل این است که این انبارها را بررسی کنند و درباره خطرپذیری یا عدم خطرپذیری این انبارها به مردم یک گزارش دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها