|

165 فوتی جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۲۴۷ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۵۵ نفر از آنها بستری شدند . مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ نفر رسید .

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر رسید . خوشبختانه تا کنون ۲۹۹ هزار و ۱۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند .

به گفته وی، ۳۷۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند . تا کنون دو میلیون و ۸۸۷ هزار و ۹۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است .

لاری با اشاره به استان های در وضعیت قرمز کرونا گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند .

وی همچنین درباره استانهای در وضعیت هشدار گفت: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند .

سخنگوی وزارت بهداشت توضیحاتی در خصوص وضعیت بیماری در استان کرمان ارایه داد و گفت: این استان از جمله استانهایی بود که در زمان شیوع این بیماری، به نسبت بسیاری از استانهای دیگر، خیز ضعیف تری را تجربه کرد و از اسفند ماه تا اواسط خرداد ماه شاهد پایداری نسبی در موارد ابتلا و بستری ناشی از کرونا در این استان بودیم. اما متاسفانه از نیمه خردادماه یک خیز شدید در موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان صورت گرفت؛ به طوری که تعداد موارد ابتلا و بستری از ۱۵ تیر تا اواسط مردادماه به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید .

وی گفت: گرچه طی روزهای گذشته تا حدی از شدت ابتلا و بستری ناشی از کرونا در این استان کاسته شده، اما همچنان شرایط در اغلب شهرستانهای این استان حساس، ناپایدار و نگران کننده است؛ به طوری که اکنون ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و هفت شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند .

لاری میانگین استفاده از ماسک در استان کرمان را ۸۱ درصد اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان استفاده از ماسک در شاغلین ادارات، موسسات و بانکهای استان و کمترین میزان در وسایل نقلیه عمومی است. همچنین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف و اماکن عمومی ۸۶ درصد است .

وی با اشاره به اینکه از تاریخ ۱۵ مرداد تا کنون ۸۰ مورد از صنوف متخلف در رعایت پروتکلهای بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: در همین بازه زمانی ۷۲ مورد از اماکن مذکور به علت عدم رعایت پروتکلها پلمب شدند. در مجموع امیدواریم با استفاده جدی تر از ماسک و رعایت پروتکل ها، شاهد خروج شهرستانهای این استان از وضعیت قرمز و هشدار باشیم . فراوش نکنیم وضعیت اکنون بیماری در کشورمان بازخورد نوع رفتار ما طی هفته های گذشته است؛ امیدواریم با تقویت و تداوم عزم و اراده خود در رعایت پروتکل ها و بویژه سه اصل شست و شوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها