|

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران:

شرایط تهران از نظر تامین آب نامناسب است

رئیس شورای شهر تهران گفت: می دانیم وضع ما در تهران از نظر تامین آب خوب نیست و شرایط نامناسبی داریم. انتظار داشتیم ساماندهی فاضلاب تهران در ۱۰ سال تمام شود اما الان ده سال گذشته و هنوز مسأله فاضلاب تهران به اتمام نرسیده است.

شرایط تهران از نظر تامین آب نامناسب است

به گزارش میزان، رئیس شورای شهر تهران از برگزاری جلسه اعضای شورای شهر با نمایندگان تهران در مجلس خبر داد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در ابتدای پانزدهیمن جلسه شورای شهر ششم، در نطق پیش از دستور خود گفت: پیروزی بزرگ و قهرمانی تیم کشتی فرنگی در مسابقات جام جهانی را تبریک می‌گویم. امیدوارم این پیروزی‌ها همچنان ادامه یابد.

وی با اشاره به افتتاح یک ایستگاه مترو در روز گذشته گفت: دیروز یکی از ایستگاه‌های مترو آغاز به کار کرد و خوشحالیم یک ایستگاه جدید به شهر تهران اضافه شد و تا حدود ۲۰ روز دیگر ایستگاه دیگری نیز اضافه خواهد شد. این افتتاح حاصل تلاش شهرداری و شورای قبل است و امیدواریم در این دوره نیز بتوانیم موفقیت‌ها را به وجه خوبی دنبال کنیم.

چمران ادامه داد: به عقیده ما اینها کافی نیست و شهر تهران با این مشکلات اگر بخواهد با این سرعت پیش برود، قابل قبول نیست و با برنامه‌ریزی‌ها باید به صورت اساسی در حوزه عمل و نقل تحول به وجود آید. امیدواریم با یک برنامه‌ریزی درست برنامه‌های مترو و اتوبوس هرچه زودتر به نتیجه برسند.

وی با اشاره به حضور مدیر عامل سازمان آب و فاضلاب استان تهران در صحن شورا گفت: در دوره دوم یک بررسی شد و دیدیم برای پایان بحث فاضلاب تهران در آن زمان ۱۱۰ سال طول می‌کشید و این به یک جوک تبدیل می شد، اعتبار فاضلاب تهران در آن سال ۹۰۰ میلیون تومان بود، برنامه‌ریزی کرده و تلاش گسترده‌ای شد و با توجه به اینکه دولت جدید هماهنگ با شورا بود، بودجه آنرا به ۵۰ میلیارد تومان رسانیدم و مجلس نیز آنرا تصویب کرد و حرکت خیلی خوبی به وجود آوردند که شادی آفرین بود اما آن سرعت ادامه پیدا نکرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه می دانیم وضع ما در تهران از نظر تامین آب خوب نیست و شرایط نامناسبی داریم، گفت: انتظار داشتیم ساماندهی فاضلاب تهران در ۱۰ سال تمام شود اما الان ده سال گذشته و هنوز مسأله فاضلاب تهران به اتمام نرسیده و باید تلاش کنیم تا حل شود. برای آب نیز بسیار تلاش شد به ویژه انتقال سد ماملو به تهران انجام و ریلی که دور تهران بود تا مسأله آب را متعادل کند به اتمام رسیده است.

چمران همچین از برگزاری جلسه اعضای شورای شهر با نمایندگان تهران در مجلس خبر داد و گفت: در مجلس از اعضای شورا دعوت شده است و امروز عصر جلسه مشترک با نمایندگان شهر تهران در مجلس شورای اسلامی داریم و امیدوارم همکاران جلسه امروز را فراموش نکنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها