|

حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

تلفات پرندگان مهاجر به ۸۰ هزار قطعه رسیده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: دو سال است که به‌دلیل بیماری بوتولیسم شاهد تلفات پرندگان در میانکاله هستیم که براساس گزارش‌ها تلفات به بیش از ۸۰هزار قطعه پرنده رسیده است.

تلفات پرندگان مهاجر به ۸۰ هزار قطعه رسیده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: دستگاه‌های متولی اقدام خاصی در زمینه احیای میانکاله انجام نداده اند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به ورود پرندگان مهاجر به تالاب میانکاله، گفت: در بحث احیای خلیج و تالاب میانکاله برنامه و مصوبات مختلفی داشتیم، اما دستگاه‌های متولی اقدام خاصی در زمینه احیای این تالاب انجام نداده اند.

او افزود: اقداماتی که باید توسط محیط زیست انجام می‌شده، اجرا شد و برخی در مراحل پایانی است، ولی در سایر موارد شاهد اقدام خاصی نبوده ایم که ما را نگران کرده است.

دو سال است که به‌دلیل بیماری بوتولیسم شاهد تلفات پرندگان در میانکاله هستیم که براساس گزارش‌ها تلفات به بیش از ۸۰هزار قطعه پرنده رسیده است.

تراژدی تلخ تلفات پرندگان طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ در میانکاله رقم خورد به‌طوری‌که روز‌های غم‌انگیزی را در بهشت پرندگان رقم زد.

بعد از مشخص شدن دلیل تلفات پرندگان که باتوجه به انجام آزمایش‌ها بوتولیسم اعلام شد که به‌دلایل مختلف از جمله بحث خشکی و تنش آبی، فاضلاب‌ها و آلودگی و سایر موجب شد که در این راستا ضرورت احیای میانکاله مطرح شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها