|

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد؛

وضعیت ناسالم هوای پایتخت برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: عدم وزش باد موثر طی امروز (۲۵ مهرماه) باعث انباشت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد

وضعیت ناسالم هوای پایتخت برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد

به گزارش ایسنا، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، عدم وزش باد موثر طی امروز (۲۵ مهرماه) باعث انباشت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد می‌شود.

براساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه امروز(۲۵ مهرماه) با آغاز تردد خودروها کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

حاکمیت جو نسبتاً آرام در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. این شرایط جوی تا اواخر وقت یکشنبه (۲۵ مهرماه) تداوم خواهد یافت که با توجه به افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها خواهد شد بنابراین برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (۲۶ مهرماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود که برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به‌ دنبال خواهد داشت.

رشد ناپایداری جوی همراه با افزایش تندی باد در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، با این‌ حال وزش باد نسبتاً شدید در ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد را به همراه خواهد داشت. با تداوم این شرایط جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه (۲۶ مهرماه) کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۲ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها