|

سازمان انتقال خون: به تمامی گروه‌های خونی نیاز است

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: کسانی که گروه خونی منفی و AB+ هستند اقبال بیشتری را به اهدای خون در سراسر کشور داشته باشند.

سازمان انتقال خون: به تمامی گروه‌های خونی نیاز است

به گزارش ایلنا، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: به تمامی گروه‌های خونی نیاز است اما کسانی که گروه خونی منفی و AB+ هستند اقبال بیشتری را به اهدای خون در سراسر کشور داشته باشند.

بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در توضیح ضرورت اهدای خون در یک برنامه رادیویی گفت: همه‌ساله با شروع فصل سرما و کاهش دمای هوا و کوتاه شدن طول روز، میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: گسترش روز افزون عمل‌های جراحی تخصصی و فوق تخصصی را داریم و همچنین گسترش مراکز خون آنکلوژی و مراکز پیوند اعضا در سراسر کشور و رشد چشم گیر فضاهای بیمارستانی در کلانشهرها، در مراکز استان‌های تهران، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی، مازندران و گیلان و استان‌های شمالی و جنوبی که افراد تالاسمی حضور دارند، باعث افزایش مصرف خون و فرآورده‌های آن می‌شود.

او افزود: با راه اندازی طرح شبکه ملی خون‌رسانی کشور خون این بیماران را در سراسر کشور تامین کردیم اما مردم عزیز کشورمان باید خون اهدا کنند و این یک فراخوان و دعوت عمومی از همه مردم عزیز برای اهدای خون است تا به کمک سازمان انتقال خون بیایند.

او درباره اهدای خون توسط افراد واکسینه شده گفت: کسانی که واکسن برکت و سینوفارم دریافت کرده‌اند منعی برای اهدای خون ندارند و بعد از رفع عوارض اولیه تزریق واکسن می‌توانند خون اهدا کنند. کسانی که واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا تزریق کرده اند، ۱۴ روز پس از تزریق واکسن می‌توانند خون خود را اهدا کنند. کسانی که به کرونا مبتلا شدند ۲۸ روز پس از بهبودی می‌توانند خون اهدا کنند.

او در پاسخ به اینکه در کدام گروه‌های خونی بیشتر نیاز به اهدای خون دارید؟ گفت: به تمامی گروه‌های خونی نیاز است اما کسانی که گروه خونی منفی و AB+ هستند اقبال بیشتری را به اهدای خون در سراسر کشور داشته باشند.

حاجی بیگی تاکید کرد: تمام مراکز اهدای خون در کشور برای اهدای خون دایر است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها