|

وام ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج برای مجردهای دهه شصتی

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: آن دسته از افراد مجرد روستایی که متولد دهه ۶۰ باشند و تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج کنند تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج دریافت می‌کنند.

وام ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج برای مجردهای دهه شصتی

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: آن دسته از افراد مجرد و ازدواج نکرده روستایی که متولد دهه ۶۰ باشند و تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج کنند تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج دریافت می‌کنند.

انسیه خزعلی در جمع اهالی روستای برج از توابع شهرستان زبرخان خراسان رضوی افزود: لازم است دختران حتما قبل از ازدواج دوره های مهارتی را بگذرانند تا ازدواج موفقی داشته باشند و از آسیبهایی مانند طلاق جلوگیری شود.

وی به معضل ازدواج دختران در سنین پایین اشاره و بیان کرد: ضروری است دختران قبل از رفتن به خانه بخت به بلوغ فکری رسیده باشند تا زندگی زناشویی آنان منجر به طلاق و از هم پاشیدگی خانواده ها نشود.

معاون رییس جمهوری با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی و صنعتی روستای برج گفت: به یقین بانوان بخش عمده ای از کار و اشتغال و جهاد در روستا را برعهده دارند و روستای برج هم می تواند منطقه نمونه برای بهتر زندگی کردن جوانان باشد و فرصتهای اشتغال در این منطقه به ویژه بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

خزعلی افزود: اخیرا معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری تفاهمنامه ای با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی منعقد کرده و ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بانوان روستاهای این منطقه در نظر گرفته است و راه اندازی ۲۰۰ صندوق خرد روستایی ویژه زنان نیز هدف گذاری شده است.

وی به پروژه نیمه تمام ورزشی روستای برج اشاره کرد و ادامه داد: یک میلیارد تومان به این ورزشگاه اختصاص می یابد تا پس از راه اندازی بتواند سه روز از هفته به فعالیت زنان اختصاص یابد.

وی اظهار امیدواری کرد که این روستا مرکز جهادی، کارآفرینی، فرهنگی و مقاومت برای بانوان باشد و با اشاره به تاکید رییس جمهوری مبنی بر توسعه روستاها و رفع مشکلات آنها، قول مساعدت در زمینه حمایت‌های معنوی و مادی از بانوان منطقه را داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها