|

ممنوعیت به‌کارگیری نیروی جدید حق‌التدریس در در آموزش‌وپرورش

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: به‌کارگیری افراد جدید به صورت حق‌التدریس آزاد و یا عناوین مشابه به هر شکل توسط ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ممنوع است.

ممنوعیت به‌کارگیری نیروی جدید حق‌التدریس در در آموزش‌وپرورش

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش از ممنوعیت به‌کارگیری نیروی جدید در آموزش‌وپرورش به صورت حق‌التدریس آزاد یا عناوین مشابه خبر داد.

ناصر سلیمان‌زاده در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور اعلام کرد که در راستای اجرای دستور ۲۰ مهر ۱۴۰۰ سرپرست وزارت متبوع منضم به نامه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، به‌کارگیری افراد جدید به صورت حق‌التدریس آزاد و یا عناوین مشابه به هر شکل توسط ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ممنوع است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، اخیرا در تشریح وضعیت سازماندهی نیروی انسانی در سال جدید گفته است: حدود ۵۵ هزار و ۴۹۷ نفر از مشمولین قانون تعیین تکلیف بر اساس مجوزهای سازمان اداری و استخدامی تبدیل وضعیت شده‌اند. ۳۳ هزار و ۵۴۸ نفر نیز در قالب مجوزهای سوم و چهارم اجرای قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سودآموزی به دانشگاه فرهنگیان رفته‌اند.

جذب و به‌کارگیری ۲۲ هزار و ۹۲۶ نفر از طریق ماده (۲۸) که در سال ۱۳۹۹ در آزمون استخدامی فراگیر پذیرفته شده اند، پذیرش تعداد ۲۶ هزار نفر به عنوان متعهد خدمت از طریق کنکور سراسری و معرفی به دانشگاه فرهنگیان (و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) و تخصیص کد پرسنلی به صورت متمرکز برای تمامی همکاران ورودی ماده (۲۸) و متعهدین خدمت از دیگر اقدامات انجام شده در خصوص استخدام همکاران فرهنگی است.

به گفته وی تعداد مجوزهای جذب نیروی انسانی در سه سال اخیر به صورت قابل توجهی افزایش یافته است و در سال جاری نیز تعداد ۵۰ هزار نفر مجوز جذب از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ شده که فرآیند اجرایی آن در حال انجام است.

سلیمان زاده درباره استمرار خدمت نیروهای بازنشسته نیز گفت: مشمولین بازنشستگی تا آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تعداد ۹۵ هزار نفر برآورد شده است که بر اساس اطلاعات تا پایان مهرماه، تعداد بازنشستگان سال جاری ۵۹ هزار و ۳۵۷ نفر بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها